برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

مراسم نکوداشت مقام شامخ استاد و معلم و تجلیل از استادان برگزیده با حضور جمع کثیری از دانشجویان، هیات رئیسه و اعضای هیات علمی و دکتر ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی  در سالن حزین دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، ذبیح الله نیکفر نماینده شهرستان لاهیجان ،سیاهکل و رودبنه نیز با تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم ، راه رسیدن به سعادت را علم باحکمت دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم اهل علم را بسیار ستوده است و از افتخارات انسان این است که در بین همه ی موجودات خداوند نعمت علم را در او قرار داده است.

نماینده شهرستان لاهیجان افزود:زمانی که علم در اختیار سرمایه سالاری ، هوا و هوس قرار گیرد موجب رنج و نرسیدن به سر منشاء سعادت می شود ، در نتیجه ما باید علمی را بپذیریم که در سایه ی اعتقادات باشد.

نیکفر احترام گذاشتن و بر طرف نمودن دغدغه های معلمان را از نکات مهم دانست و تصریح کرد: تضمین آینده ی نظام و ملت ما در گرو تعلیم و تربیت درست جوانان است و هر گونه نابسامانی در بدنه ی هر ارگانی حاصل نفی تعلیم و تربیت درست جوانان در مدارس و دانشگاه ها است.

وی انتخابات پیش رو را مظهر اقتدار،ابهت و قدرت نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد : حلال مشکلات کشوری از زمان انقلاب تا به کنون حضور همیشگی و پر رنگ آحاد مردم در تمام صحنه ها بوده است.

وی با توصیه به تمام مسئولین ، نهاد ها و ارگان ها خاطر نشان کرد: وظایف قانونی خود را عمل کنند و با مدیریت درست در مقابل تنش های انتخاباتی برخورد نمایند

سخنران دیگر مراسم، عباس تقوایی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ضمن تبریک و گرامیداشت روز معلم و پاسداشت مقام استاد با اشاره به افزایش رشته های این واحد دانشگاهی گفت: گسترش کیفی دانشگاه از اهداف مهم می باشد با توجه به این نیاز، اقدام به ارتقای رشته های مختلف و مورد نیاز تحصیلی در سطح دکتری و کارشناسی ارشد گردید و اساتید جدیدی جذب مجموعه گردیدند.

معاونت دانشجویی و فرهنگی با اشاره به انتخابات پیش رو همه ی اقشار را به شرکت حداکثری دعوت کرد و افزود: دانشگاه آزاد لاهیجان به دور از حمایت مستقیم از هیچ کاندیدایی فعالیت های خود را در راستای شرکت حداکثری داشته است.

تقوایی با اشاره به برگزاری تریبون آزاد تصریح کرد:تریبون آزاد فرصتی برای بیان حرف های دانشجویان از اقشار مختلف بود که در راستای منویات مقام معظم رهبری مستلزم استمرار می باشد..

سید حجت مهدوی سعیدی مشاور استاندار گیلان و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان سخنران بعدی مراسم بود که وی ضمن گرامیداشت مقام معلم این جایگاه را مقام بسیار ارزشمند و والایی دانست و گفت : کلمه ی استاد لفظ بسیار بزرگ و قابل احترامی است که حتی خداوند سبحان در قرآن کریم از خود بعنوان استاد یاد نموده است.

مشاور استاندار گیلان ادامه داد: یکی از فلسفه های بعثت رسول اکرم (ص) به دلیل مقام معلمی بوده است .

گفتنی است در پایان این مراسم از استادان برگزیده دانشکده های دانشگاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 768066

وب گردی

وب گردی