دانشگاه آزاد اسلامی فرزند و سرمایه معنوی این انقلاب است      

به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و همکاری بنیاد شهید امور ایثارگران استان البرز نشست مشاوران دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این گردهمایی که با حضور دکتر علیرضا رحیمی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر رضا عزتی معاون پژوهش و فناوری واحد کرج، معصومه اکبری مدیر امور شاهد و ایثارگر واحد کرج، جمعی از اساتید مشاور این دانشجویان و با حضور ابراهیم طاهرنژاد مدیرکل امور شاهد و ایثارگران استان البرز و محمد علی عالیانی معاون فرهنگی بنیاد شهید استان البرز برگزار ؛ و طی آن برخی از مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر بررسی شد.

ابتدا اکبری مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به بیان گزارشی از عملکرد این دانشگاه و خدماتی که به این قشر از دانشجویان در واحد کرج ارائه شده است پرداخت و گفت: اهم خدماتی که به دانشجویان شاهد و ایثارگر در واحد کرج ارائه شده است عبارتند از: ثبت نام، برگزاری جلسات توجیهی برای دانشجویان جدید، تعیین درصد و ارائه به امور مالی دانشگاه و ارسال به بنیاد شهید و سازمان مرکزی ، تقدیر از دانشجویان برتر و ممتاز با همکاری معاونت فرهنگی ، راه اندازی دفتر اساتید مشاور در دانشکده ها ، ملاقات حضوری دانشجویان شاهد و ایثارگر با رهبر معظم انقلاب ، دیدار با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) ، نمایشگاه آزادسازی خرمشهر، مسابقات ورزشی ویژه این دانشجویان، برگزاری جلسات رسیدگی به مشکلات و مسائل دانشجویان، برگزاری مراسم روز جانباز، روز آزادگان و مناسبت های مرتبط، دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر، برگزاری کارگاه های آموزشی پروپوزال نویسی، وب سایت نویسی و برنامه نویسی، مهارت های ده گانه زندگی، برگزاری همایش های متعدد علمی در دانشکده های مختلف، راه اندازی کانال و گروه های تلگرام برای اطلاع رسانی، اخذ گزارش روند تحصیلی از اساتید مشاور که رشد معدلی دانشجویان شاهد و ایثارگر در آن مشهود است، افتتاح کانون ایثار که در سطح کشور بی نظیر است و برای اولین بار به این شکل ایجاد شده است، فعال شدن 4 کمیته فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و نشر و تالیف که در نظر است در آینده نزدیک کمیته اشتغال نیز فعال شود.

در این نشست دکتر علیرضا رحیمی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج نیز با تبریک اعیاد شعبانیه و نزدیکی به ایام پرفیض ماه مبارک رمضان گفت: توجه به دانشجویان شاهد و ایثارگر که برگردن همه حق دارند، خود می تواند نوعی عبادت و خدمت باشد.

وی با بیان خاطراتی از برخوردهایی که با ارتباط با دانشجویان شاهد وایثارگر داشته است گفت: از همکاری و مشاوره هایی که استادان مشاور بدون هیچ چشم داشتی و خالصانه به این دانشجویان ارائه داده اند تقدیر کرده و خاطرنشان می کنم که یاری رساندن به این عزیزان جزو وظایف ماست که به صورت امانت از سوی پدران فداکارشان به ما سپرده شده اند.

دکتر رحیمی ضمن تاکید بر حمایت از این دانشجویان گفت: این حمایت باید به گونه ای باشد که در انجام امور آموزشی و درسی خود به دانشگاه وابسته و متکی نباشند بلکه در مسیر درست به صورت مستقل حرکت کرده و مسیر آینده خود را پیدا کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج با اشاره به لزوم نیازسنجی این قشر از دانشجویان از نظر روحی و عاطفی، توجه و برنامه ریزی به کارآفرینی و اشتغال آنان در جامعه آموزش های ویژه ای را لازم برشمرد و خطاب به مسئولین بنیاد امور شاهد و ایثارگر اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج افتخار خدمت به این دانشجویان و همکاری با بنیاد شاهد و ایثارگران استان البرز را دارد و با تمام قوا و در چهارچوب مقررات و ضوابط از هیچ همکاری دریغ نخواهد کرد.

همچنین عالیانی معاون فرهنگی بنیاد شهید استان البرز، ضمن تشکر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و مسئولین مربوطه توجه ایشان به شاهد و ایثارگران را جزو باقیات الصالحات برشمرد و گفت: امروز و هر روز ما مدیون از خودگذشتگی رزمندگانی هستیم که مردانه ایستادگی کردند و باعث شدند سرنوشت امروز ما با کشورهایی مانند عراق متفاوت باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ امام حسین(ع) فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است افزود: خدمت به فرزندان رزمندگان؛ شهدا و ایثارگران که ثمره این شجره طیبه هستند بر عهده همه ماست، که در کسوت استادی، در مقام سرپرستی و ولایت این عزیزان قرار گرفته ایم و آنها فرزندان معنوی همه ما به شمار می آیند.

آقای عالیانی ضمن بیان رضایت از وضعیت پیشرفت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد کرج در سال تحصیلی گذشته، ابراز امیدواری کرد این کارنامه درخشان ادامه دار باشد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان البرز با بیان این موضوع که مهمترین نگرانی ما و خانواده های این عزیزان مسئله آموزش واقعی و کاربردی علم در دانشگاه است ادامه داد:ما اعتقاد داریم دانشگاه آزاد اسلامی که فرزند انقلاب اسلامی محسوب می شود، سرمایه معنوی این انقلاب است و اساس این نهاد علمی و انقلابی، توجه به امور شاهد و ایثارگران را می طلبد.

دکتر عزتی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز با بیان نکاتی راجع به رسالت مهمی که در مواجهه با این دانشجویان در دانشگاه وجود دارد گفت: بایستی به مشکلات تحصیلی این عزیزان بیشتر رسیدگی کرد.

وی افزود : یکی از مشکلات عمده دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقطع تحصیلات تکمیلی را مسئله پایان نامه و امور پژوهشی مانند تالیف مقاله و کتاب است.

دکتر عزتی ضمن تاکید بر برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص امور پژوهشی، خروجی پایان نامه ها و تحقیقات دانشگاهی به صورت عملی و کاربردی را بسیار مهم دانست و با توضیحاتی در خصوص مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج که با حضور 18 هسته فناور و 4 واحد فناور در این دانشگاه مشغول فعالیتند تاکید کرد: بایستی با راهنمایی های مناسب، این دانشجویان را به سوی کارآفرینی و حضور در مباحث فناوری و شرکت های دانش بنیان سوق دهیم.

معاون پژوهشی واحد کرج وجود اتاق فکر را در حوزه های پژوهشی و آموزشی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر لازم و ضروری دانست و برای برپایی این اتاق فکر در حوزه پژوهشی اعلام آمادگی کرد.

در این گردهمایی استادان مشاور با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه های مربوطه به بیان مشکلات و مسائل جاری این دانشجویان در روند تحصیل خود پرداخته و پیشنهادات و راهکارهای خویش را مطرح کردند.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 768094

وب گردی

وب گردی