برگزاری یادواره شهدا ی گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام خمینی(ره)شهرری

 مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با حضور دکتر محمد سالار کسرایی رئیس واحد، حجت  الاسلام و المسلمین یاری خانی معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اعضای هیات رئیسه، خانواده شهدای مدافع حرم این واحد دانشگاهی و جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین یاری خانی معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن خیر مقدم به خانواده های شهدای مدافع حرم این واحد دانشگاهی و شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با بیان جمله ای از حضرت امام خمینی (ره) که می فرمایند: خانواده شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند گفت: به وسیله چشم می توانیم بصیرت پیدا کنیم و با چراغ هم می توان از ظلمات و تاریکی نجات پیدا کرد.
حجت الاسلام یاری خانی گفت: شهدا به ما مسیر و راه صحیح را نشان می دهند و خانواده شهدا یادگار و مفسر قیام و راه عزیزانشان هستند.
معاون نهاد مقام معظم رهبری با بیان این مطلب که شهید یک رسالت دارد گفت: رسالت شهید احیای دین، احیای امر الهی و احیای ارزش های الهی است.
یاری خانی افزود: شهدا حی و مظهر حیات هستندو هر کسی که می خواهد به حیات ملکوتی راه یابد راه و مسیری جز پیروی از راه شهدا نیست.
وی هدف از برگزاری این یادواره را تجلیلی از راه و منزلت شهدا دانست و گفت: فاصله و دوری گرفتن از این راه نتیجه ای جز خسران، شکست و عقب گرد نخواهد داشت.
در ادامه دکتر اسماعیل زمانی معاون هماهنگ کننده راویان مناطق جنگی با اشاره به این مطلب که شهدای مدافع حرم اسطوره های هستند که در تاریخ ماندگارند و مانند سندی زنده می باشند و ما همواره باید به وجود نازنین این شهدا تمسک بجوییم.

وی بیان داشت: مهمترین شاخصه شهدا ضریب ایمان و نماز اول وقت و باورهای دینی آنها بوده است که دشمن سعی در زدودن باورهای دینی ایران را دارد تا دیگر کسی پشت اندیشه های بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری نباشد. حتی ارتش فرانسه در سال 1363 ده هزار دستگاه تیر بار به بعث عراق هدیه داد تا بتواند ایران را نابودکند ولی این شهدا 8 سال دفاع مقدس توانستند با باورهای ایمان خود در این جنگ پیروز شوند و ادامه راه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم چیزی نیست جز افسران و فرماندهان که امروزه با جنگ های نرم در حال مبارزه هستند.

دکتر زمانی افزود: در این جا در کنار مرقد شهدا عهد می بندیم که کار ما ، یک کار امام زمانی (عج) باشد راه این اسطوره ها و شهدای عزیز را با حضور در پای صندوقهای رای ادامه خواهیم داد .

در ادامه مراسم سردار رضا غزلی رزمنده تیپ حبیب حاج احمد متوسلیان در عملیات غرب کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به بیان خاطره ای از شهدا پرداخت .

حاج آقا شیخ محمد ابوالقاسمی سخنران این مراسم معنوی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به آیه 2 و 3 سوره طلاق گفت: چیزهایی که مانع تقوا و بی تقوایی می شود مانند نگاه به نامحرم و ... که شیطان این حائل ها را بزرگتر جلوه می دهد و با قرب و نزدیکی به خداوند می توان سد راه بی تقوایی شد و هیچ کس غیر از شیعه نمی تواند این کار را انجام دهد چون شیعه برای رسیدن به امام زمان خود از همه چیز گذشتند تابه شهادت رسیدند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: که باید تمام احزاب را کنار بگذاریم و حزبی را انتخاب کنیم که برایمان مانند بالی باشد برای بلند کردن جامعه پس باید به کسی رای بدهیم که ما را به امام زمان (عج) نزدیک ترنماید .

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم شهید محسن فرامرزی، شهید امین کریمی و شهید قدیر سرلک شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری توسط مسئولان این واحد دانشگاهی تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است این مراسم با مرثیه سرایی مداح اهل بیت امیر عباسی و عطر افشایی و گلباران نمودن مقبره مطهر دو تن از شهدای گمنام این واحد دانشگاهی همراه بود.

این مراسم با همت بسیج دانشجویی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 768111

وب گردی

وب گردی