چه عواملی باعث شده جایگاه خانم مرکل نزد مردم آلمان بهبود یابد؟

یک کارشناس مسائل بین الملل کشورمان معتقد است، اعتدال و عقلانیت در کنار بهبود وضعیت اقتصادی و رسیدگی به مشکلات ایجاد شده به علت حضور پناهجویان در آلمان، از دلایل بهبود جایگاه حزب مرکل در انتخابات های اخیر آلمان هستند.

پیروز ایزدی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره تاثیر تداوم حضور مرکل در آلمان و اقبال حزب وی بیان داشت: انتخابات های محلی که اخیرا در آلمان انجام شده است، نشان می دهد حزب دموکرات-مسیحی خانم مرکل بیشترین رای را کسب کرده است. باتوجه به این انتخابات ها می توان پیشبینی کرد شانس خانم مرکل بالاست.

وی در ادامه بیام داشت: از طرفی مکرون اعلام کرده در کنار آلمان تلاش خواهد کرد تا اصلاحات لازم را در اتحادیه اروپا صورت دهد تا این اتحادیه بتواند با کارایی و قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد. این باعث شده خانم مرکل دوباره جذابیت خود را برای مردم آلمان بدست آورد.

این کارشناس گفت: از طرفی شکاف ایجاد شده در اتحادیه اروپا که از زمان انتخاب یورو به عنوان واحد رسمی پول این اتحادیه شکل گرفته است، یکی از مشکلات پیش روی این دو رهبر خواهد بود. کشورهای شمال اروپا از این موضوع سود بردند و کشورهای جنوب اروپا ضرر کردند و بدهی های زیادی پیدا کردند.

ایزدی تصریح کرد:انجام تغییر در اتحادیه اروپا بنظر امری ضروریست و باید به نحوی صورت پذیرد که منجر به انسجام بیشتر این اتحادیه شود.

وی بیان داشت: این مسئله می تواند به بقای اروپا کمک کند. از طرفی بحث دفاعی آلمان نیز مطرح است. آمریکا اعلام کرده اتحادیه اروپا باید بار بیشتری از مسئولیت امنیتی خود را به دوش بگیرد لذا لازم است پیمان تازه ای منعقد شود.

این کارشناس در ادامه تصریح کرد: سیاست درهای باز مشکلات بسیاری را برای آلمان به بار آورد و حضور پناهجویان مشکلات اقتصادی و امنیتی را به بار آورد. این ها باعث افت محبوبیت خانم مرکل شد.

ایزدی درباره دلایل بهبود جایگاه خانم مرکل گفت: با توجه به تلاش های خانم مرکل برای حل بحران داخلی پناهجویان، وضعیت اقتصادی مناسب این کشور و روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، در کنار موفقیت خانم مرکل در تعریف دوباره جایگاه خود، او توانسته محبوبیت خود را دوباره افزایش دهد.

وی تشریح کرد: خانم مرکل موفق شده به خوبی خود را به عنوان یک منتقد لیبرالیسم نشان دهد و این موضوع بر اقبال او تاثیری مثبتی گذاشته است.

این کارشناس بیان داشت: تداوم دولت خانم مرکل در آلمان، می تواند باعث ثبات و امنیت بیشتر شود. صدر اعظم آلمان جز شخصیتی هایی محسوب می شود که توانسته با اعتدال و عقلانیت با مشکلات برخورد کند.

خبرنگار: مجتبی اسماعیلی/تاییدکنده: سرلک

کد خبر: 768127

وب گردی

وب گردی