اینتل و سامسونگ، متحدین جدید FTC در شکایت علیه کوالکام

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) که با هدف حفظ حقوق مصرف کننده و پیشگیری از رویکردهای ضد رقابتی در این کشور فعالیت می کند و کمپانی ها را از عملکرد انحصارطلبانه باز می دارد، از سال گذشته کوالکام را نشانه رفته است. پس از تشکیل پرونده این کمیسیون علیه کمپانی ساکن سن دیگو، اکنون دو غول تکنولوژی دیگر یعنی اینتل و سامسونگ نیز به حمایت از آن برخاسته و بر کسب و کار ضد رقابتی کوالکام صحه می گذارند.

به گزارش ایسکانیوز، کوالکام با رویکرد انحصاری، مجوز استفاده از فناوری هایش را به شرکت های دیگر نمی دهد.

همان طور که می دانید کوالکام طی سال های اخیر یکی از برترین توسعه دهندگان چیپست های موبایل بوده و طبیعیست که مجموعه بسیار گسترده ای از پتنت ها را نیز در اختیار دارد؛ برخی از این پتنت ها برای توسعه سیستم های نوین ارتباطی و عملیاتی در تلفن های همراه کاملاً ضروری و حیاتی هستند. شرکت های معترض می گویند کوالکام با ممانعت از اعطای جواز برخی از فناوری های پایه، عملاً دیگر سازندگان چیپ را از پیشرفت باز داشته و بازار را در انحصار خود درآورده است. اینتل در بیانیه اخیرش می گوید:

اینتل با اشتیاق فراوان آماده است تا در این بازار که سال ها تحت سلطه کوالکام قرار داشته فعالیت کند، اما کوالکام مجموعه ای به هم پیوسته و جامع از پتنت ها و رویکردهای تجاری را در اختیار گرفته که امکان هرگونه رقابت را از بین می برد. این شیوه عملکرد باعث شده تا تولیدکنندگان موبایل مجبور شوند فقط چیپست های کوالکام را خریداری نمایند.

از سوی دیگر سامسونگ هم می گوید به خاطر پتنت های کوالکام، تاکنون نتوانسته چیپست های اگزینوس را برای استفاده در دیگر موبایل ها عرضه کند. کوالکام اتهامات FTC را سرشار از «مغالطه و نقص» می داند و آنها را نمی پذیرد، با این حال نبرد سختی را پیش رو دارد و نتایج این پرونده می تواند صنعت موبایل را طی سال های آتی متحول سازد.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 768141

وب گردی

وب گردی