دی‌میستورا: نشست ژنو۶ متفاوت با مذاکرات سابق است

در آستانه نشست ژنو۶ درباره سوریه استفان دی‌میستورا اعلام کرد این نشست با نشست‌های سابق متفاوت است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز (دوشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که مذاکرات ژنو شش با مذاکرات قبلی تفاوت دارد و تمامی هیات‌ها و گروه‌های سوری در این مذاکرات شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه جدول کاری مذاکرات بررسی و آماده شده تاکید کرد: در این مذاکرات درباره چهار پرونده اصلی و بسیار مهم گفت‌وگو خواهد شد.

دی‌میستورا با تاکید بر تلاش برای توافق میان طرف‌های درگیر اعلام کرد که بررسی مسائل سیاسی و انسانی موضوع محوری نشست فردا (سه‌شنبه) در ژنو است.

وی گفت: خواسته ما توقف خشونت در سوریه است چراکه ادامه خشونت‌ها در این کشور روند انسانی در سوریه را دچار مشکل می‌کند. در دور جدید مذاکرات همه گروه‌ها حضور خواهند داشت و پس از نشست کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌شود.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره سوال یکی از کارشناسان درخصوص مناطق کاهش تنش در سوریه نیز تاکید کرد که طرف‌ها باید به متن توافقنامه امضا شده در آستانه پایبند باشند.

ششمین دور از مذاکرات در ژنو با هدف حل بحران سوریه فردا با حضور طرف‌های درگیری سوری و تحت نظارت سازمان ملل برگزار می‌شود.

303

کد خبر: 768173

وب گردی

وب گردی