فعالیت سیتروئن پس از 39 سال به طور رسمی در ایران آغاز شد

تابلو سر در شرکت سایپا کاشان با حضور مدیران ارشد سایپا و سیتروئن* فرانسه و طی مذاکرات نهایی، به سایپا سیتروئن تبدیل شد و شرکت سایپا سیتروئن فعالیت خود را به صورت رسمی در ایران آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تارنمای شرکت سایپا، «ژان کریستف کمارد» قائم مقام منطقه خاورمیانه و آفریقا و عضو هیات مدیره این شرکت (پی.اس.آ- PSA) و جمعی از مدیران ارشد سیتروئن، امروز (دوشنبه) در دفتر شرکت سایپا با «مهدی جمالی» مدیرعامل این گروه خودروسازی، درباره ادامه همکاری ها مذاکره کردند.
در این نشست، 2طرف بر تسریع در ادامه همکاری برای راه اندازی خطوط تولید خودرو مشترک و عرضه سریع محصول به بازار در سایپا کاشان اتفاق نظر داشتند.
برپایه این گزارش، با حضور مدیران ارشد 2 شرکت سیتروئن و سایپا، شرکت سایپا سیتروئن در ایران به صورت رسمی ثبت و به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرد.
قراردادهای مورد نیاز جوینت ونچر (کنسرسیوم مشترک) نیز به امضای 2طرف رسید و اعضای هیات مدیره شرکت سایپا سیتروئن مشخص و معرفی شدند.
قرارداد جوینت ونچر بین سایپا و سیتروئن در پسابرجام امضا و روند همکاری از آن زمان آغاز شد.
بر همین اساس خودروهای جدید گروه سایپاسیتروئن در سال آینده در خطوط تولید شرکت سایپا کاشان تولید و وارد بازار های داخلی و بین المللی می شود.
شرکت سیتروئن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت سرمایه گذاری مشترک در همه زنجیره ارزش افزوده از جمله تولید در ایران هیچگونه همکاری نداشته و برای نخستین بار پس از 39 سال دوباره از طریق جوینت ونچر با سایپا مرتبط شده است.
سیتروئن شرکت خودروسازی فرانسوی است که امروزه شرکت تابعه‌ای از گروه پژو سیتروئن محسوب می‌شود.
شرکت سیتروئن در سال ۱۹۱۹ توسط آندره سیتروئن تاسیس شد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 768209

وب گردی

وب گردی