احتمال دست داشتن کره‌شمالی در حمله سایبری اخیر در سراسر جهان

محققان امنیت سایبری اسناد فنی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد ممکن است کره‌شمالی با حمله سایبری جهانی که از روز جمعه بیش از 300 هزار کامپیوتر در 150 کشور را آلوده کرد، ارتباط داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی سیمنتک و شرکت کاسپرسکی لب اعلام کردند برخی از کدها در مدل اولیه باج‌افزار «واناکرای» در برنامه‌هایی که توسط گروه جرایم سایبری لازاروس در کره‌شمالی، استفاده می‌شد، کشف شده که محققان بسیاری از شرکت‌ها این کدها را به عنوان یک حمله هکری تحت فرمان کره‌شمالی شناسایی کرده‌اند.

کورد بومگارتنر محقق کاسپرسکی لب گفت: این بهترین سرنخی است که ما تا به امروز به دست آورده‌ایم که به مبدا و سرچشمه واناکرای ارتباط دارد.

این دو شرکت تاکید کردند که براساس اسنادی که توسط نیل مهتا محقق امنیتی گوگل در توئیتر منتشر شده، هنوز برای گفتن قطعی اینکه کره‌شمالی در این حملات دست داشته یا خیر، زود است.

دولت‌ها در سراسر جهان به شدت این تحقیقات را تحت نظر دارند که شامل واشنگتن نیز می‌شود. پیش‌تر مشاور امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده بود که هر یک از کشورهای خارجی و مجرمان اینترنتی ممکن است مقصر این حمله باشند. این دو شرکت امنیتی اعلام کرده‌اند که به زمان بیشتری به مطالعه این کدها نیاز دارند و از دیگر کشورها خواستند در این تجزیه و تحلیل به آنها کمک کنند.

مقامات امنیتی آمریکا و اروپا اعلام کرده‌اند برای گفتن اینکه چه کسی پشت این حملات قرار دارد، خیلی زود است اما این مساله را که کره شمالی یکی از مظنونان این مساله است را رد نکرده‌اند.

شرکت امنیتی فایر آی اینک نیز اعلام کرد که درخصوص این حمله مشغول تحقیقات است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 768277

وب گردی

وب گردی