سفیر فلسطین: راه‌حل دو کشوری باید مبنای تمامی اقدامات ترامپ برای صلح باشد

چند روز مانده به سفر رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، سفیر فلسطین در آمریکا گفت که هرگونه روند جدید صلح میان اسرائیل و فلسطین باید بر مبنای راه حل دو کشوری باشد. دولت واشنگتن تاکنون برنامه واضح و مشخصی را برای از سرگیری این مذاکرات ارائه نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، حسام زملط، سفیر فلسطین در آمریکا بر این مساله تاکید کرد که هرگونه توافق نهایی باید رضایت مردم فلسطین را در بر داشته باشد که به دنبال ایجاد یک کشور برای خودشان هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است در 22 مه سال جاری میلادی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در قدس دیدار کند و در 23 مه نیز در کرانه باختری با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به گفتوگو بنشیند.

سفیر فلسطین در آمریکا در جریان سخنرانی در اندیشکده مرکز اعراب در واشنگتن دی سی گفت: بهترین راه برای برقراری صلح راه حل دو کشوری است. مردم فلسطین بر این باورند که تمایل ترامپ ایجاد صلح است اما هنوز موضع خود را در این باره مشخص نکرده است.

وی گفت، اگر رئیس جمهوری آمریکا بتواند تصورات قدیمی را درباره روند صلح خاورمیانه که در گذشته ناموفق بوده است، از بین ببرد، اقدامی مثبت انجام می دهد. ما طرح‌های زیادی داشته‌ایم اما هیچکدام کارایی نداشتند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 768306

وب گردی

وب گردی