جلسه شورای پژوهش و فناوری واحد یادگار امام برگزار شد

رئیس واحد یادگار امام در جلسه شورای پژوهش و فناوری گفت:خروجی های پژوهش و فعالیتهای تحقیقاتی نقطه قوت هر دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه شورای پژوهش و فناوری واحد با حضور دکتر محمدسالار کسرایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری و تمامی اعضاء شورای پژوهش و رؤسای پژوهش دانشکده ها در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر محمد سالار کسرایی ضمن خیرمقدم به حاضرین به برنامه ریزی و نظارت دقیق بر فعالیت های پژوهشی تاکید و افزود:خروجی های پژوهش و فعالیتهای تحقیقاتی نقطه عطف و قوت هر دانشگاه محسوب می شود.

وی تشویق و ترغیب استادان را برای ارائه تولید علمی اثربخش را لازمه تحقق اهداف و سیاستهای کلان دانشگاه ها برشمرد.

دکتر کسرایی در ادامه با بیان اینکه تعداد مقالات ارائه شده واحد به نسبت استادان توانمند واحد سطح قابل قبولی نیست گفت: در این خصوص باید تمهیدات و فعالیتهای لازم انجام، تا تعداد مقالات علمی به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد.

دکتر کسرایی در ادامه با بیان اینکه یک دانشگاه لازم است در تمامی زمینه های علمی و پژوهشی پیشرفت نماید به امکانات و پتانسیل های موجود در واحد اشاره کرد و گفت: باید تلاش نماییم تا رشته هایی که در این واحد دانشگاهی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خاصی علمی می باشند در بین واحد های دانشگاهی به یک برند تبدیل شود.

کسرایی همچنین با اشاره به اینکه اقدامات و فعالیتهای پژوهشی لازم است با سرعت بیشتری در واحد دنبال گردد بر مسئله نظم، به روز بودن معلومات علمی استادان برای آموزش و انتقال آنها به دانشجویان تاکید کرد.

رئیس واحد یادگار امام گفت: انتظار می رود جلسات پژوهشی در دانشکده هابا حضور همه اعضا برگزار شود تا از این طریق با استفاده از خرد جمعی و پیشنهادات ارائه شده تحقیق و پژوهش بیش از پیش در واحد ارتقاء یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه رکود علمی هیچ وقت نباید در دانشگاه حاکم شود ابراز کرد: با تحقیق، پژوهش و مطالعه مستمر استادان و دانشجویان رکود علمی در دانشگاه حاکم نخواهد شد که این مهم فقط با تلاش استادان و همراه بودن مسئولان اجرایی دانشگاه خواهد شد.

همچنین در این جلسه دکتر اشجاران معاون پژوهش و فناوری واحد ضمن ارائه گزارش از روند برگزاری جلسات شورای پژوهشی دانشکده ها، بر تمرکز بیش از پیش دانشکده ها بر ارائه برنامه های پژوهشی هدفمند تاکید کرد.

در ادامه، اعضای شورای پژوهشی واحد به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در ارتباط با مسائل مربوط به حوزه پژوهش پرداختند.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 768378

وب گردی

وب گردی