عراق: در نبرد با تروریسم به مرزهای داخلی اکتفا نمی‌کنیم

مشاور رسانه‌ای وزارت کشور عراق اعلام کرد که اقدامات عراق در دفاع از این کشور تنها به مرزهای داخلی محدود نمی‌شود بلکه احتمالا این اقدامات شامل برخی مناطق خارج از مرزها جهت ممانعت از نفوذ گروه‌های تروریستی به ویژه از سوریه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، وهاب الطائی، مشاور رسانه‌ای وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با رادیو سوا روز دوشنبه گفت: در چارچوب فعالیت کمیته امنیتی چهارجانبه که روسیه و ایران را نیز شامل می‌شود بین عراق و سوریه در این زمینه همکاری امنیتی وجود دارد.

این اظهارات در حالی ایراد شده که نیروهای عراقی در غرب موصل پیشروی‌هایی داشتند و بسیاری از مناطق را از چنگ داعش بازپس گرفتند.

رائد شاکر، فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق تاکید کرد که نیروهایش بر 50 درصد از دو محله "اقتصادیین" و "17 ژوئیه" تسلط یافتند.

یحیی الزبیدی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به این رادیو گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم بر دو محله "الرفاعی" و "العریبی" یورش بردند و با حمایت هوایی در محورشان پیشرفت داشتند و گروه‌های حشد شعبی توانستند با بازپس گیری روستاهای شرق و شمال ناحیه القیروان، خطوط امدادرسانی داعش از سمت سوریه را ببندند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 768390

وب گردی

وب گردی