ادامه اعتصاب اسیران فلسطینی در اعتراض به وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی

در بحبوحه ادعاها مبنی بر انتشار فیلمی از غذا خوردن مروان برغوثی اعتصاب اسیران فلسطینی در اعتراض به وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی وارد دومین ماه شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، هتل‌ها و رستورانهای نوار غزه اخیرا به نشانه همبستگی با ۱۶۰۰ اسیر فلسطینی که در اعتراض به شرایط زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند همه چیز را از منوهای غذایی خود برداشته و تنها آب نمک ارائه می‌دهند.

صالح ابو حصیرة، رئیس کمیته رستوران‌ها،‌ هتل‌ها و خدمات گردشگری فلسطین گفت: کارکنان ۵۰ رستوران در اقدامی اعتراضی یونیفرمی به تن کردند که بر پشت آنها نوشته شده بود: "نمک و آب" و "افتخار برای دسر".

یکی از کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی تحت عنوان "چالش آب نمک" توجه میلیون‌ها تن را به خود جذب کرده است.

عیسی قراقع، رئیس امور زندانیان تشکیلات خودگردان فلسطین برآورد می‌کند که در حال حاضر ۱۶۰۰ تن در این اعتصاب که از ۱۷ آوریل مصادف با روز اسیر فلسطینی آغاز شده، شرکت دارند.

اعتصاب "آزادی و شرافت" در اعتراض به مسائل مختلفی از جمله دسترسی به تلفن و وکیل، خدمات درمانی بهتر و پایان بازداشت انفرادی برگزار شده است.

در حال حاضر ۶۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند که اکثر آنها به "اتهامات تروریستی" متهم شده‌اند اگر چه گروه‌های اسیران و رهبران فلسطینی تاکید دارند که بسیاری از این اسیران در دادگاه‌های ناعادلانه محاکمه شدند و یا جزو زندانیان سیاسی محسوب می‌شوند. ۵۰۰ تن دیگر تحت عنوان بازداشت اداری محبوس شده‌اند که اجازه می‌دهد مظنونین بدون محاکمه به مدت شش ماه در زندان باشند.

ابتکار عمل کنونی به رهبری مروان برغوثی، یکی از رهبران ارشد فتح که قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی محسوب می‌شود و به حبس ابد محکوم شده، آغاز شده است. برغوثی به خاطر نقشش در این اعتصاب در زندان انفرادی به سر می‌برد.

اخیرا سرویس زندان‌های اسرائیل فیلمی را مورخ تاریخ ۲۷ آوریل تا ۵ مه منتشر کرد که نشان می‌دهد برغوثی در داخل سلولش قدم می‌زند و بیسکوئیت و میان وعده‌ را می‌خورد.

گلعاد آردان، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ادعا کرد: این اعتصاب غذا هرگز به شرایط زندانیان مربوط نمی‌شود چراکه زندان‌های ما استاندارد بین‌المللی را دارد. برغوثی یک قاتل است که از زندانیان پیرو خود خواسته دست به اعتصاب بزنند و رنج بکشند در حالی که خودش پشت سر آنها به غذا خوردن ادامه می‌دهد.

این در حالی است که همسر برغوثی و همچنین باشگاه اسیران فلسطینی این فیلم را به عنوان فیلمی جعلی محکوم کردند و برای اثبات ادعای خود اشاره کردند که سلول نشان داده شده در این فیلم تمیزتر و بزرگتر از سلولی است که برغوثی در آن به سر می‌برد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 768392

وب گردی

وب گردی