اطمینان دارم مذاکرات  سران عربستان و آمریکا در تقویت و توسعه روابط استراتژیک موثر است

پادشاه عربستان با استقبال از سفر ترامپ به ریاض در ماه جاری میلادی، تاکید کرد که نشست‌های آتی در ریاض به تقویت روابط دوجانبه و امنیت و ثبات جهانی منجر خواهد شد. فردا نیز در ریاض نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای بررسی این دیدار برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت روزنامه النهار، ریاض بیست و یکم ماه می جاری میزبان سه نشست خواهد بود، نشست سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با ترامپ، نشست ترامپ و سلمان بن عبدالعزیز و نشست رهبران کشورهای عربی-اسلامی با ترامپ.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران کشورهای عربی و اسلامی به عربستان استقبال کرد و گفت: اطمینان دارم مذاکرات در نشست سران عربستان – آمریکا در تقویت و توسعه روابط استراتژیک دو کشور در زمینه‌های مختلف و ابعاد همکاری‌های دوجانبه در حوزه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز تقویت امنیت و ثبات جهانی موثر خواهد بود.

پادشاه عربستان در ادامه ابراز امیدواری کرد که این نشست به "نهادینه کردن همبستگی میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس" منجر شود و نشست آنها با رئیس جمهور آمریکا در حمایت از "روابط و افزایش تلاش‌ها برای تقویت امنیت، ثبات و صلح در منطقه" نقش داشته باشد.

سلمان بن عبدالعزیز تاکید کرد: نشست سران کشورهای عربی – اسلامی و آمریکا در حالی برگزار می‌شود که جهان با چالش‌های متعددی مواجه است و در شرایط حساسی به سر می‌برد. امیدوارم که این نشست تاریخی مشارکت جدیدی را در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، گسترش ارزش‌هایی چون سازش و هم‌زیستی،‌ تقویت امنیت و ثبات و نیز همکاری در راستای خدمت به مردم کشورهایمان ایجاد کند.

مسئولان عربستانی پیشتر اعلام کردند که در تاریخ 21 ماه مه جاری میزبان نشست سران کشورهای عربی - اسلامی و آمریکا با حضور ترامپ خواهند بود.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که کشورش در تاریخ 21 مه جاری میزبان نشست سران کشورهای عربی – اسلامی و آمریکایی در سطح رهبران این کشورها خواهد بود و ترامپ نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

جبیر هدف از این نشست را "ایجاد مشارکتی جدید میان کشورهای عربی – اسلامی از یک سو و آمریکا از سوی دیگر برای مقابله با خطرات افراط گرایی و تروریسم و گسترش ارزش‌های سازش و هم‌زیستی مسالمات آمیز میان مردم این کشورها" دانست.

قرار است فردا (چهارشنبه) در ریاض نشستی مقدمات در سطح وزرای خارجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای بررسی نشست سران کشورهای عربی – اسلامی و آمریکا و نیز نشست سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و آمریکا برگزار شود.

خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین و رئیس فعلی شورای وزارتی ریاست این نشست را بر عهده خواهد داشت.

303/300

کد خبر: 768393

وب گردی

وب گردی