افزایش بهای جهانی طلا برای چهارمین روز متوالی

طلا در معاملات سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا سطح ۱۲۳۷.۲۶ دلار صعود کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۱۲۳۳.۶۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۲.۳۰ دلار افزایش، در ۱۲۳۰ دلار بسته شده بود.

بانک فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه شاخص فعالیت تولید ایمپایر استیت را منتشر کرد که گزارشی درباره فعالیت تجاری در این ایالت است. این شاخص در ماه می کاهش غیرمنتظره‌ای را نشان داد و برای نخستین بار از اکتبر سال گذشته، در محدوده منفی ایستاد.

این گزارش ضعیف‌تر از حد مطلوب، ممکن است منعکس‌کننده وخامت احتمالی بخش تولید آمریکا باشد.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فاینگ هنگ کنگ، در کوتاه‌مدت آمار اقتصادی ضعیف‌تر آمریکا ممکن است قیمت طلا را تا حدودی افزایش دهد، زیرا این آمار باعث می‌شود روند افزایش نرخ‌های بهره تدریجی بماند.

طبق ابزار دیده‌بان فدرال شرکت CME Group، انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه آینده به ۷۴ درصد در مقایسه با ۸۴ درصد در هفته گذشته کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و بازده اوراق قرضه را بالاتر می‌برد و در نتیجه قیمت طلا که سوددهی ندارد تحت فشار قرار می‌گیرد.

در این بین ریسک‌گریزی به دلیل تحولات جهانی اخیر شامل آزمایش موشکی کره شمالی و حمله سایبری گسترده یک باج‌افزار و جنجال‌ها پیرامون دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ممکن است از قیمت طلا در دو هفته آینده پشتیبانی کند. طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری جایگزین در شرایط ابهام سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ روز سه‌شنبه در پایین‌ترین سطح یک هفته گذشته معامله شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۶۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۹۲۸.۵۳ دلار معامله شد. بهای این فلز نزدیک به بالاترین رکورد دو هفته گذشته که روز دوشنبه به آن صعود کرده بود، قرار دارد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۹۵.۹۳ دلار رسید.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 768411

وب گردی

وب گردی