برگزاری اولین مناقصه نفتی ایران به بعد از انتخابات موکول شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درمورد زمان برگزاری نخستین مناقصه نفتی ایران گفت: این مناقصه بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی کاردر با اشاره به لیست شرکت‌هایی که برای شرکت در مناقصه نفتی ایران اظهار تمایل کرده اند توضیح داد: چند شرکت بین المللی اظهار تمایل کردند که شرایط آن‌ها بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت. چند شرکت دیگر نیز بعد از اظهار تمایل شرکت‌های قبلی تمایل خود را اعلام و پیشنهاد خود را ارائه کردند که پیشنهاد آن‌ها در کمیته فنی درحال بررسی است.

وی درمورد دلیل تاخیر در برگزاری مناقصه‌های نفتی تصریح کرد: وزارت نفت همه تلاش خود را به کار گرفت تا مناقصه زودتر برگزار شود اما آماده سازی ضمایم قراردادی، مخصوصا در زمینه ساخت داخل و مشارکت شرکت‌های داخلی، به این دلیل که برای نخستین دفعه صورت می‌گرفت چندین بار مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر نفت در پایان درمورد زمان برگزاری نخستین مناقصه نفتی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم نخستین مناقصه را بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار کنیم.

بر اساس این گزارش، نخستین مناقصه نفتی ایران برای میدان نفتی آزادگان خواهد بود و از شرکت‌های چینی، اروپایی و ژاپنی مانند توتال، ساینوپک، CNPC، انی و همچنین شرکت پتروناس مالزی دعوت شد تا این شرکت ها در قالب کنسرسیوم فعالیت کنند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 768414

وب گردی

وب گردی