هم اندیشی مقرنس عصر قاجار به همراه  بزرگداشت استاد سید اکبر حلی

  هم اندیشی "مقرنس عصر قاجار و بزرگداشت استاد سید اکبر حلی" سه‌شنبه 2 خرداد ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، در این نشست که به همت معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر، سیف الله امینیان، محسن جاوری و ناصر مشهدیزاده دهاقانی از استادان بنام معماری سنتی به سخنرانی می‌پردازند.

مقرنس و جایگاه آن در معماری سنتی، ویژگی‌های هندسی و صوری،‌ ویژگی‌های سازه‌ای، گونه‌شناسی و سبک‌شناسی، وجوه معنا شناختی، ساختمایه و مصالح، ارتباط انواع کاربندی با فضا و سایر عناصر معماری، آسیب‌شناسی و مرمت، برداشت و مستند سازی موضوعاتی است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین در هم اندیشی مقرنس عصر قاجار از سید علی‌اکبر حلی استاد بنام حوزه معماری و بنای سنتی تجلیل به عمل می‌آید.

سید علی‌اکبر حلی ا از اواخر دهه 40 به فعالیت حرفه‌ای در این عرصه روی آورد. عضویت در ده‌ها مؤسسه علمی، فرهنگی و هنری انجمن میراث فرهنگی کاشان، عضویت در هیئت راهبردی میراث فرهنگی نیاسر، مدیرعامل مؤسسه احیای فرهنگ کاشان، رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین احداث مصلی کاشان، مدیرمسئول موقعیت فارسی در فاو ، مسئول پایگاه جهاد کاشان در اهواز ،‌ عضویت درانجمن صنفی معماران و دست‌اندرکاران ساختمانی کاشان، منتخب درگروه مشاهیر ملی پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ایران‌شناسی،‌ مؤسس و مدیریت موزه مردم شناسی کاشان از سال 1393، تألیف کتاب گره‌ها و قوس‌ها در معماری اسلامی،‌ تدریس در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان و رتبه معمار برجسته کشور در سال‌های مختلف در ایران و تقدیر در همایش‌های بین المللی را در کارنامه دارد. همچنین استاد اخیراً در جمع نوزده فینالیست بزرگ‌ترین جایزه معماری جهان، جایزه مؤسسه جهانی آقاخان در سال 2016 بوده‌است.

در نشست تخصصی همایش مقرنس عصر قاجار نیز، مؤلفین مقالات برگزیده به ارائه مقاله خود درباره مقرنس می‌پردازند.
"هم اندیشی مقرنس عصر قاجار و بزرگداشت استاد سید اکبر حلی" روز سه‌شنبه 2 خردادماه ۱۳۹۶، ساعت 14 در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، طبقه سوم برگزار می‌شود.

دریافت کننده: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 768423

وب گردی

وب گردی