ارتش سوریه در آستانه تسلط بر کل محله‌های دمشق است

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه قابون و مزارع آن واقع در شمال شرق دمشق را گامی دیگر در جهت پیشروی و آغاز عملیات علیه هسته‌های اصلی تروریستی باقیمانده در ریف دمشق اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی کل ارتش سوریه طی بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان‌های مسلح ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان ماموریت بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه قابون و شنزارهای پیرامون آن را پس از انجام یک سلسله عملیات دقیق به پایان رساندند که طی این عملیات به تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های مرتبط با آن خسارات سنگی از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی وارد شد.

فرماندهی کل ارتش سوریه بر انهدام مقرات و استحکامات گروه‌های تروریستی و شماری زیاد ار تونل‌های مورد استفاده تروریست‌ها به عنوان خطوط امدادرسانی، انتقال تسلیحات، تدارکات و تروریست‌ها نیز تاکید کرده و افزود که این موفقیت "شعاع دایره امنیت" در اطراف شهر دمشق را افزایش می‌دهد و همچنین حلقه محاصره گروه‌های تروریستی در منطقه غوطه شرقی را تنگ‌تر کرده و خطوط امدادرسانی را قطع می‌کند.

فرماندهی کل ارتش بازگرداندن امن و ثبات به منطقه قابون را یک ضربه شدید به طرح تروریستی، حامیان مالی آن و شروع نابودی اماکن حضور تروریست‌ها در ریف دمشق دانست.

تلویزیون سوریه نیز به نقل از بشر الصبان، استاندار دمشق گزارش داد، با خروج بیش از ۲۲۰۰ فرد مسلح و غیرنظامی از قابون این محله اکنون کاملا از لوث وجود تروریست‌ها خالی شده است.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز گفت:‌ با تسلط بر سه محله برزه، قابون و تشرین نظام سوریه اکنون تقریبا بر کل پایتخت تسلط دارد و گروه‌های تروریستی تنها در محله "جوبر" در شرق دمشق باقی مانده‌اند.

در جنوب دمشق نیز گروهای مسلح مخالف در محله "التضامن" و اردوگاه آوارگان فلسطینی "الیرموک" باقی مانده‌اند که بخش‌هایی از آن تحت تسلط داعش است.

303/300

کد خبر: 768432

وب گردی

وب گردی