سئول:آزمایش موشکی اخیر کره شمالی موفقیت آمیز بوده است

در پی آخرین آزمایش موشکی پیونگ یانگ، وزیر دفاع کره‌ جنوبی اعلام کرد: برنامه موشکی کره شمالی بسیار سریع‌تر از حد انتظار پیش می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، هان مین کو، وزیر دفاع کره‌ جنوبی در پارلمان این کشور اعلام کرد: آزمایش موشکی اخیر کره شمالی موفقیت آمیز بوده است.

وی به سوال مبنی بر اینکه آیا توسعه برنامه موشکی کره شمالی فراتر از حد انتظار کره‌ جنوبی است پاسخ مثبت داد.

قرار است ماه آینده روسای جمهور کره‌ جنوبی و آمریکا در واشنگتن دیدار کنند. یکی از محورهای اصلی این سفر مساله کره شمالی خواهد بود.

در همین راستا شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء، تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرده و در مورد تحریم‌های جدید به این کشور اخطار داده است.

۱۵ عضو این شورا، در بیانیه‌ای خواستار خودداری پیونگ‌یانگ از انجام آزمایش‌های دیگر از این نوع شدند.

کره شمالی پیشتر گفته بود موشکی که روز یک‌شنبه آزمایش کرد یک نوع تازه با توانایی حمل یک کلاهک بزرگ اتمی بود. این موشک به ارتفاع دو هزار کیلومتری رسید و پس از طی مجموعا ۷۰۰ کیلومتر در غرب ژاپن در دریا فرود آمد.

کره شمالی اعلام کرد که این آزمایش برای آزمودن توانایی‌های یک موشک بالستیک تازه تولید شده است. ارتش کره جنوبی اعلام کرد، هنوز نمی‌تواند ادعاهای کره شمالی را تایید کند.

در بیانیه شورای امنیت بر اهمیت اقدام فوری کره شمالی برای نشان دادن تعهد جدی به برچیدن برنامه اتمی از طریق اقدامات ملموس تاکید شده است.

هری هریس، دریادار و یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا امروز (سه شنبه) در جریان سفر خود به ژاپن اعلام کرد: ادامه پرتاب‌های موشکی از سوی کره شمالی نشان دهنده اهمیت اتحاد ژاپن و آمریکا است.

وی در سفر خود به ژاپن و دیدار با وزیر خارجه این کشور اعلام کرد:‌ اقدامات کره شمالی غیرقابل قبول است. این اقدامات نه تنها روابط دوجانبه ژاپن و آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه بر همکاری‌های سه جانبه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا تاثیر گذار است.

قرار است هریس با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 768458

وب گردی

وب گردی