اردوغان و پوتین امروز دیدار می کنند

رئیس‌جمهور آمریکا برای گفتگو با همتای ترکیه‌ای خود درباره سوریه، مبارزه با گروه تروریستی و مسائل منطقه‌ای در واشنگتن، فقط 20 دقیقه زمان اختصاص داده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی تی 24 ترکیه، رئیس جمهور آمریکا 20 دقیقه برای دیدار دوجانبه با رئیس جمهور ترکیه اختصاص داده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، که به آمریکا سفر کرده است اواخر وقت امروز در دفتر کار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید با وی دیدار می‌کند. این دیدار نخستین دیدار اردوغان با ترامپ است.

کمک تسلیحاتی آمریکا به ی‌پ‌گ (یگان‌های مدافع خلق)، درخواست ترکیه برای استرداد فتح‌الله گولن (مخالف سرسخت رئیس جمهور ترکیه که در آمریکا بسر می‌برد) عملیات علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و مسئله بازداشت رضا ضراب -بازرگان ایرانی تبار تبعه ترکیه- در آمریکا از مهم‌ترین محورهای گفتگوهای امروز اردوغان و ترامپ خواهد بود.

مذاکرات هیئت های دوجانبه آمریکا و ترکیه نیز به ریاست ترامپ و اردوغان برگزار خواهد شد. رؤسای جمهور دو کشور همچنین در کنفرانس خبری مشترک نیز شرکت خواهند کرد.

اردوغان و ترامپ در دیدار دوجانبه درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تبادل نظر خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه بر نگرانی‌های کشورش از کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به « ی‌پ‌گ» تاکید خواهد کرد. اردوغان بر ضرورت همراهی و ادامه همکاری آمریکا و ترکیه به عنوان دو کشور متحد تاکید خواهد کرد. وی این موضوع را به ترامپ گوشزد خواهد کرد که ترکیه نمی‌تواند فعالیت های گروه‌های مرتبط با پ‌ک‌ک را در سوریه بپذیرد.

تی 24 نوشت: مسئله سوریه مهم‌ترین محور گفتگوهای اردوغان و ترامپ خواهد بود. رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره عملیات علیه داعش در رقه و منبج همچنین تحولات پس از اعلام مناطق عاری از تنش و درگیری در سوریه نیز تبادل نظر خواهند کرد.

303/300

کد خبر: 768464

وب گردی

وب گردی