نگاه چین به منابع انرژی ایالات متحده آمریکا

مدیرعامل شرکت CNPC گفت: تکیه بیشتر به واردات انرژی چین را وادار کرده است تا نگاه خود را فرا تر از تامین کنندگان همیشگی خود به سمت بخش انرژی ایالات متحده معطوف کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ وانگ ییلین رییس شرکت ملی سوخت چین( CNPC) در مورد حاشیه های پروژه «یک کمربند، یک جاده» (بلت اند رود) در پکن به تلویزیون بلومبرگ گفت: این شرکت نفت خام و گاز بیشتری را از آمریکا وارد خواهد کرد و در نظر دارد در صنعت رو به رشد صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا مشارکت داشته باشد.

این غول انرژی قراردادهایی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار را در طول نشست دو روزه کشور های مشارکت کننده در پروژه «یک کمربند، یک جاده» امضا خواهد کرد.

وانگ می‌گوید: آمریکا دارای منابع نفت و گازی غنی است و از آنجایی که چین به دنبال تنوع بخشیدن به تامین کنندگان انرژی خود است، آمریکا حتما یکی از آنها خواهد بود. ما در نظر داریم به دنبال همکاری در حوزه هایی مثل توسعه مشترک تشکیلات حمل و نقل گاز و گاز مایع طبیعی هم حضور داشته باشیم.

استفاده رو به رشد چین از منابع انرژی آمریکا، CNPC را فراتر از برنامه «یک کمربند، یک جاده» که اولین سنگ بنای تجاری رییس جمهور «شی چین پینگ است» خواهد برد.

گفته های وانگ به دنبال امضای یک قرارداد جداگانه بین چین و ایالات متحده مطرح شد که روز پنجشنبه توسط دولت دونالد ترامپ اعلام و گفته شد که با این کار چین در های خود را به روی قراردادهای بلند مدت با تامینکنندگان LNG آمریکایی باز کرد.

طبق گفته وانگ در حال حاظر CNPC بیش از ۵۰ پروژه مشترک در ۱۹ کشور مشارکت کننده در پروژه «یک کمربند، یک جاده» در دستور کار خود دارد؛ در آسیای مرکزی و روسیه تمرکز اصلی آنها بر روی گاز طبیعی است در حالیکه در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه اکثر پروژه ها در مورد نفت است.

وانگ می گوید: ما باید به همکاری های خود با کشور های تامین کننده منابع‌مان سرعت بدهیم تا با نیاز های رو به رشد نفت و گاز چین تطابق داشته باشیم؛ با این کار می‌توانیم متکی شدن بیشتر خود به واردات را با استفاده بهتر از سرمایه های خارجی متوازن کنیم.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 768479

وب گردی

وب گردی