مصرف مکمل رژیم غذایی با پروبیوتیک می تواند اثر مثبتی بر فشار خون داشته باشد/گزارشی به مناسبت روز جهانی فشار خون

محققان معتقدند مصرف مکمل رژیم غذایی با پروبیوتیک می تواند اثر مثبتی بر فشار خون داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، بر اساس آخرین مطالعات سازمان جهانی بهداشت(WHO) محققان دریافته اند فشار خون بالا باعث 7.5 میلیون مرگ و میر در سراسر جهان شده است که این 12.8٪ از کل مرگ و میر در سال را تشکیل می دهد.

همان طور که می دانید فشار خون یک بیماری مزمن است که طی آن شاهد افزایش فشار خون در شریان‌ها هستیم، این افزایش فشار ،قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. بسیاری ازپزشکان فشار خون را با عنوان بیماری پنهان عنوان می کنند زیرا حدود نیمی از افرادی که مبتلا به فشار خون هستند، از بیماری خود بی خبرند.این بیماری در برخی موارد باعث سکته مغزی، سکته قلبی (حمله قلبی)، نارسایی قلب و.. خواهد شد.

فشار خون بالا یکی از شایع ترین بیماری های غیر واگیر در هند است "کنت تورپ "یکی از افرادی است که در زمینه مبارزه با بیماری مزمن (PFCD)، فعالیت می کند و به افراد بسیاری از جمله بیماران و کارشناسان سیاست های بهداشتی در راستای افزایش آگاهی آنها در موردبیماری ها غیر واگیر خدمت می کند.

وی فشار خون بالا را قاتل خاموش می داند و در این باره می گوید:اغلب این بیماری با علائم هشدار دهنده و یا نشانه های مشخصی در افراد ظهور کرده است.درچنین شرایطی آگاهی دادن در مورد وضعیت فرد، به ویژه خطرات این بیماری، می تواند به مقابله با هزینه بیماری در حال رشد کمک بسیاری کند.

وی تاکید می کند :اگر شما در سن بالاتر از 35 هستید و اضافه وزن دارید یا سیگاری هستید و سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری و بیماری خفیف کلیه را دارید ممکن است فشار خونتان بالا باشد.

کم تحرکی و مصرف زیاد موادغذایی بارزترین موارد ابتلا به فشار خون

معمولا سبک زندگی افراد در ابتلا به این بیماری تاثیر مستقیمی دارد که از بارزترین این موارد می توان به کم تحرکی و مصرف زیاد مواد خوراکی و ناسالم اشاره کرد اما دلایل پنهانی هم برای ابتلا به این بیماری وجود دارد. تحقیقات ارائه شده در جلسه زیست شناسی تجربی سال گذشته در سن دیگو نشان داد که سطوح بالایی از فروکتوز (در حال حاضر در نوشیدنی های شیرین و غذاهای فرآوری شده وجود دارد) ممکن است افراد را مستعد فشار خون بالا کنند. همچنین مطالعه دیگری که در ماه ژوئن در مجله آمریکایی فیزیولوژی نشان داده است که مصرف بیش از حد فسفات مورد استفاده در غذاها به عنوان یک ماده نگهدارنده باعث افزایش فشار خون خواهد شد.

مصرف مکمل رژیم غذایی با پروبیوتیک می تواند اثر مثبتی بر فشار خون داشته باشد

مطالعات محققان در سال های اخیر نشان داده است استفاده از مکمل رژیم غذایی با پروبیوتیک می تواند اثر مثبتی بر فشار خون داشته باشد. رومل تیکو مشاور اصلی طب داخلی بیمارستان فوق تخصصی دهلی نو در این باره می گوید: مطالعه مجله، فیزیولوژیک ژنومیک در ماه فوریه امسال نشان داده است که میکروارگانیسم ها در روده (باکتری) نقش مهمی در حفظ فشار خون بازی میکند برخی از باکتری های خوب در روده، به خصوص برخی از پروبیوتیک ها مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم، ثابت شده که مفید هستند و مصرف منظم غذاهای تخمیری مثل کشک و هویج بنفش کمک می کند تا سلامت دستگاه گوارش حفظ شده و فشار خون افراد کنترل شود.

خبرنگار و مترجم :نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 778502

وب گردی

وب گردی