نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران برگزار شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان، گزارشی از روند فعالیت های آموزشی و پژوهش واحدهای استان ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کیومرث نیاز آذری ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه شعبان، گفت: حضور علویان در سرزمین مردخیز مازندران سبب شد که امروز میزبان سرپرست محترم دانشگاه آزاد اسلامی باشیم و امیدواریم که این سفر پیامدهای بسیار خوبی برای استان مازندران داشته باشد.

نیاز آذری با بیان اینکه در مازندران 135 مرکز علمی دانشگاهی مشغول به فعالیت است، اظهارکرد: هم اکنون 13 واحد و یک مرکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در این استان فعال است.

وی با بیان اینکه دو واحد با درجه جامع و چهار واحد بسیار بزرگ در بین واحدهای دانشگاهی این استان مشغول به فعالیت است، گفت: حدود 50 درصد دانشجویان واحدهای استان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستند.

دکتر نیاز آذری با اشاره به تعداد اعضای هیات علمی در واحدهای استان مازندران، اظهار کرد: بیش از یک هزار و 600 عضو هیات علمی تمام وقت در سطح واحدهای استان مازندران فعالیت می کنند.

نیازآذری با اشاره به سیاست های دکتر نوریان برای ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: انشالله با رهنمودها و حمایت های ایشان شرایط برای افزایش سطح کیفی آموزش و پژوهش بیش از پیش فراهم شود.

وی به تعداد آزمایشگاه ها و کارگاه های واحدهای استان در سامانه ساها اشاره و با تاکید بر گسترش فعالیت های اقتصاد دانش بنیان، گفت: تاکنون 53 طرح دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: از این تعداد سه طرح به عنوان شرکت دانش بنیان و 28 طرح به عنوان هسته فناور در مراکز رشد واحدهای استان در حال فعالیت هستند و مابقی نیز در حال داوری و بررسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در پایان با تاکید بر افزایش درآمدهای غیرشهریه ای و توسعه فعالیت های اقتصاد دانش بنیان برای کاهش وابستگی به شهریه، گزارشی از میزان درآمد و هزینه های واحدهای استان و درآمدهای شهریه ای و غیر شهریه ای استان ارائه کرد.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 778530

وب گردی

وب گردی