پیش بینی 80 درصدی مردم در پای صندوقهای رای

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه فضای انتخابات موجود در کشوربه اندازه کافی داغ شده است گفت: پیش بینی می شود حضور 80 درصدی مردم پای صندوق های رای حتمی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به فضای انتخاباتی موجود در کشور گفت: من فکر می کنم فضای انتخابات به اندازه کافی داغ شده است و چهره ها مختلف سیاسی و شخصیت های تاثیرگذارهمه به صحنه آمدند و مردم را دعوت به مشارکت کرده اند.

وی افزود:خوشبختانه هم در فضای حقیقی و هم فضای مجازی جنب و جوشی که دیده میشود مایه امیدواری است. من فکر میکنم، مشارکت خیلی بالا خواهد بود استنباط من از حضور مردم حول و حوش 70-80 درصد و حتی بیشتر باشد.

وی ادامه داد: با اتفاقی که با کناره گیری و انصراف دکتر قالیباف رخ داد فضا برای دکتر روحانی مساعد تر شده است.کسانی که مردد بودند میان کاندیداهای حاضر در انتخابات آقای روحانی را انتخاب خواهند کرد.

مازنی اذعان کرد: پیش بینی من این است هم از لحاظ میزان مشارکت و هم از لحاظ انتخاب کاندید ریاست جمهوری مورد نظرمردم، ما حماسه دیگری را باید شاهد باشیم.

وی در خصوص حال و هوای نامزدها در شعارهای انتخاباتی شان گفت: واقعیت این است که آقای دکتر روحانی رئیس جمهور مستقر ، 4 سال قبل هم با برنامه مشخصی وارد میدان شده و برنامه اش هم در طول 4 سال اجرا شد و به اعتقاد من بیش از آنچه که در پیش بینی ها و انتظار بود عمل کردند و علتش این است که فضایی که آقای روحانی دولت تحویل گرفته بود فضایی بود که هم از روابط بین الملل، سیاست داخلی و اقتصاد ما در یک بن بست کامل قرار داشتیم .

**باز کردن بن بست تنها با تدبیر صورت می گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه افزود: باز کردن این بن بست تنها با تدبیر صورت گرفت چرا که در این چهار سال دوره آقای دکتر روحانی خصوصا با رفتار نامطلوبی که رقیب از داخل کشور داشت صبوری را پیشه کرد و با قدرت برنامه های خویش را با بهترین کیفیت پیش برد و باید به این امر اذعان کرد که آقای دکتر روحانی در عملکرد 4 سال گذشته خود فراتر از اعتدال ظاهر شد.

وی گفت: با استراتژی که دولت در رفع تحریم ها و به رسمیت شناساندن انرژی هسته ای ایران داشت موجب شد تا سند برجام تدوین شود و به امضای قدرت های جهان برسد و این امر ماهیت قدرت ایران را به جهانیان شناساند و در پس آن مناسبات سرمایه گذاری و رونق اقتصادی برای سرمایه داران داخلی و خارجی و امنیت سرمایه گذاران ایجاد کرد و موجب شد تا ما شاهد رفع تحریم های مربوط به انرژی هسته ای و فعالیت های هسته ای باشیم.

مازنی تصریح کرد: شاهد عناوین شعارهایی بودیم که ما یارانه را افزایش می دهیم ، پول زیاد می کنیم اما باید سوال کرد با چه منطقی؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: مدیریتی که با پول انجام بشود بر اساس برنامه نیست.

نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد:برخی ها بر این باورند که می توان به یکی پول بدهیم، تصمیم بگیرد و یکی دیگر این کار را انجام بدهد. نه سواد میخواهد،نه تجربه، و نه عقلانیت.همان کاری در دولت نهم و دهم همان انجام شد. پول نفت 150 دلاری را تقسیم کردند و خزانه خالی شد و ما با تحریم مواجه شدیم.

وی معتقد است: کارنامه آقای روحانی هم گزارش عملکردش برای دور یازدهم مطلوب بوده است و هم برای دور دوازدهم و ادامه برنامه ای که براساس دانش و خرد و برپایه یک چشم انداز مشخص و روشن تعریف کرده و قابل فهم برای مردم است و امیدواریم مردم با انتخاب ایشان حرکت به سمت اعتدال را ضمانت کنند.

**انتخابات حق مردم و تکلیفشان است

مازنی در اد امه با دعوت مردم به مشارکت حداکثری بیان داشت: انتخابات حق مردم وتکلیفشان است چرا که از این طریق سرنوشت شان تعیین می شود.اگر نیایند کسانی می آیند که اساسا به رای مردم اعتقاد ندارند و در نهایت مردم متضرر خواهند شد.

وی تاکید کرد: اگر مردم پای صندوق حضور و مشارکت گسترده نداشته باشند گفتمانی در کشور حاکم می شود که صریحا اعلام می کنند که رای مردم زینتی است و مردم چه کاره هستند که تصمیم میگیرند. اگر مردم نیایند کسانی مستقر می شوند که مشکلات فرهنگی و اجتماعی را گشت ارشاد و رعب وحشت روبرو می شوند.

نماینده مردم تهران با تاکید دوباره برای حضور مردم در فرآیند انتخابات اظهار کرد: هر غفلتی برای رای ندادن یک تهدید است چرا که اگر مردم نیایند کسانی در مسند خواهند نشست که انزوا در روابط بین الملل و تحریمها، جنگ طلبی را میخواهند ادامه میدهند. اگر مردم نیایند اقتصاد ما به سرنوشت اقتصاد سالهای قبل از 92 گرفتار خواهد شد .

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 778622

وب گردی

وب گردی