2 طلا و 2 برنز دستاورد روز اول تکواندوکاران

در پایان نخستین روز از چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ملی‌پوشان با غیرت کشورمان موفق به کسب 2 نشان زرین و 2 مدال برنز این رقابت‌ها شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نخستین روز از چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در بخش "تکواندو" امروز (سه شنبه) با حضور 166 تکواندوکار از 23 کشور در سالن ورزشی "باکو آذربایجان برگزار شد.

در در نخستین روز این رقابت‌ها، مبارزات تکواندوکاران اوزان 46-، 53- و 57- کیلوگرم در گروه بانوان و اوزان 54- و 58- کیلوگرم در گروه مردان پیگیری شد که فاطمه مداحی (وزن 46- کیلوگرم)، ناهید کیانی (وزن 53- کیلوگرم)، طیبه پارسا (وزن 57- کیلوگرم)، مهدی اسحاقی (وزن 54- کیلوگرم) و محمدصادق دهقانی (وزن 58- کیلوگرم) به عنوان نمایندگان ایران بودند.

ناهید کیانی و مهدی اسحاقی موفق شدند دو نشان طلا را به نام ایران ثبت نمایند، فاطمه مداحی و طیبه پارسا نیز به مدال برنز رسیدند اما محمدصادق دهقانی دیگر نماینده کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی با قبول شکست برابر نماینده تونس از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 53- کیلوگرم ناهید کیانی در اولین مبارزه خود رو در روی «تالین هامیدی» از اردن دارنده دو مدال برنز قهرمانی آسیا قرار گرفت و با نتیجه 12 بر 2 به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد. ناهید در دومین گام «رهما بن علی» تکواندوکار تونسی که 3 مدال نقره قهرمانی آفریقا و یک برنز قهرمانی جهان نوجوانان را در کارنامه دارد (14 بر5) از پیش رو برداشت. کیانی در فینال این رقابت‌ها با «ظلیها آگریس» از ترکیه دارنده دو مدال برنز قهرمانی اروپا دیدار کرد و با پیروزی و نتیجه 8 بر 5 توانست عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند.

فاطمه مداحی تکواندوکار وزن 46- کیلوگرم کشورمان در نخستین گام رو در روی «روکیه ایلدیرم» از ترکیه دارنده برنز قهرمانی جهان، برنز گرندپری، طلا و برنز قهرمانی اروپا قرار گرفت و در دیداری حساس و با اختلاف یک امتیاز (6 بر 5) نتیجه را واگذار کرد و بر سکوی سوم ایستاد.

در وزن 57- طیبه پارسا در نخستین مبارزه «زریا کاسیموا» از ازبکستان را در راند طلایی شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. پارسا برای صعود به فینال این رقابت‌ها در دور دوم با «یاپراک اریس» از آذربایجان دارنده مدال طلا و برنز قهرمانی اروپا مبارزه کرد و نتیجه را 14 بر 12 به رقیب خود واگذار و به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کرد.

در وزن 58- کیلوگرم محمدصادق دهقانی که در نخستین گام نماینده ترکمنستان را 21 بر 3 شکست داد، در دومین دیدار خود نتیجه را 20 بر 3 به حریف تونسی واگذار و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

مهدی اسحاقی تکواندوکار وزن 54- کیلوگرم، در نخستین گام به مصاف «اسکندر اوسمونو» از قرقیزستان رفت و با نتیجه 24 بر 4 راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. در ادامه «علی اسیری» تکواندوکار عربستانی را مقتدرانه و با نتیجه 35 بر 11 از پیش رو برداشت. در مرحله نیمه نهایی «محمدمصطفی کاما» تکواندوکار سنگالی که دو مدال برنز قهرمانی آقریقا را در کارنامه خود دارد از رقابت با نماینده کشورمان انصراف داد و بر همین اساس اسحاقی فینالیست شد. در فینال نیز با نتیجه 3 بر صفر در راند طلایی توانست «قاسم مگمدوف» نماینده آذربایجان را از پیش رو برداشته و نشان زرین این رقابت‌ها را به نام خود ثبت نماید.

فردا (چهارشنبه) و در روز دوم این رقابت‌ها سودابه پورصادقی (49- کیلوگرم)، پریسا جوادی (67- کیلوگرم) و اکرم خدابنده (73+ کیلوگرم) در گروه زنان و سیدحسین احسانی (68- کیلوگرم)، علیرضا درویش‌پور (80- کیلوگرم) و حسین قربان‌زاده (87+ کیلوگرم) به عنوان نمایندگان کشورمان به مصاف رقبایشان می‌روند.

هدایت تیم گروه مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی، علی محمد بسحاق و مهدی احمدی به عنوان مربی می‌باشد و تیم‌ملی تکواندو زنان نیز با سرمربیگری مهرو کمرانی و مربیگری فاطمه صفرپور در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند.

کد خبر: 778633

وب گردی

وب گردی