آشوری: تیم ملی مردان در بازی‌های کشورهای اسلامی بسیار ضعیف ظاهر شد/ فکر نمی‌کنم اتفاقی در کادرفنی بیفتد

دبیر فدراسیون کاراته گفت: نباید نتایج باکو را توجیه کنیم و علت باختمان را به زمین کج و مسائل داوری ربط دهیم چرا که مردم ما بسیار فهیم هستند

محسن آشوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز در خصوص عملکرد تیم ملی کاراته آقایان در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: اتفاق و نتایجی که در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی به دست آمد یکی از ضروریات اجتناب ناپذیر کاراته کشور برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان بود. ما خیلی خوشحال می‌شدیم تیم کاراته ما در آربایجان در حد و اندازه خودش ظاهر می‌شد اما این اتفاق صورت نگرفت.
وی تصریح کرد: نمی‌خواهیم زانوی غم بغل بگیریم و این نتایج را توجیه کنیم و علت باختمان را به زمین کج و مسائل داوری ربط دهیم چرا که مردم ما بسیار فهیم هستند و بهتر است با مردم صادقانه صحبت کنیم. ما قبول داریم تیم ما بسیار ضعیف ظاهر شد و به هیچ وجه در باکو در حد و اندازه خودش ظاهر نشد اما باید از این تجربه و اندوخته‌ها برای مسابقات آتی استفاده کنیم.
دبیر فدراسیون کاراته در خصوص دلایل این شکست گفت: ما نباید همینطور خام چند مورد را برای این شکست در نظر بگیریم و قرار است هفته آینده با حضور کارشناسان و کادرفنی به آسیب شناسی کلان این مسئله بپردازیم. کاراته ایران قدرتمند است و این موضوع را در عرصه‌های مختلف به رخ کشیده است اما اینکه چرا نتایج ما نوسان دارد باید به بررسی آن بپردازیم.
وی تصریح کرد: کشور آذربایجان از میزبانی خود در این مسابقات به خوبی استفاده کرد ولی ما ما نباید ضعف خود را بپوشانیم . آذربایجان یکی از قدرت‌های کاراته دنیا است و تیمی دست و پا بسته نیست و ما نیز نباید تمامی دلایل شکست را به داوری‌های یک طرفه ربط بدهیم و من از 20 نمره در این مسابقات به داوری‌ها نمره 18 می‌دهم و اعتقاد دارم ما ضعیف ظاهر شدیم.
آشوری یادآور شد: یکی از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر ما این است تا زمان باقی مانده تا مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان به بررسی این نتایج بپردازیم و در صورت نیاز یک دگرگونی در سیاست‌های خود طراحی و نوع تمرینات خود را تغییر بدهیم.
وی با تمجید از عملکرد تیم بانوان تصریح کرد: در بخش بانوان ما بسیار خوب ظاهر شدیم و علی‌رغم اینکه بخی از کارشناسان پیش‌بینی عملکرد خوبی از این تیم نداشتند اما بچه‌ها نتایج خوب و منطقی برای کاراته ایران کسب کردند. این نتایج می‌تواند باعث صعود بازیکنان ما در رنکینگ شود همانطور که مدال‌ها بانوان در رنکینگ مسابقات کشورهای اسلامی تاثیرگذار بود.
دبیر فدراسیون تاکید کرد: ما مربیان خوبی برای تیم بانوان انتخاب کرده بودیم که این نفرات از قهرمانان و مربیان بازیکن‌ساز کاراته ایران بودند و قطعا با موفقیت در چند مسابقه به تجربیات بیشتری نیز دست پیدا خواهند کرد.
آشوری در خصوص احتمال تغییر و تحولات در کادرفنی تیم ملی آقایان عنوان کرد: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است و باید پس از آسیب‌شناسی این نتایج در این خصوص صحبت کنیم و یکی از نتایج این آسیب‌شناسی نیز می‌تواند پیش‌بینی در تغیر و تحولات باشد اما من فکر نمی‌کنم اتفاقی در کادرفنی تیم ملی بیفتد.
وی در خصوص عملکرد ملی‌پوشان کاتا گفت: در کاتا هم ما در بخش بانوان و آقایان بسیار عالی ظاهر شدیم و من از این نتایج احساس غرور پیدا کردم. در دیدار ابوالفضل شهرجردی با حریف آذربایجانی من در بدبینانه‌ترین حالت پیش‌بینی پیروزی 3 بر 2 رو می‌کردم اما داوران 3 بر 2 به سود حریف پرچم زدند . مهسا افسانه ینز بسیار خوب ظاهر شد . شاید تنها مورد واضح داوری دو امتیازی بود که از رزیتا علیپور در دیدار نهایی کم کردند تا طلایی او تبدیل به نقره شود اما در بقیه جاها اشکال از خودمان در شکست‌ها بود.

603

کد خبر: 778637

وب گردی

وب گردی