امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد علوم شناختی و شبکه سلامت

تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با شبکه سلامت سیما به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمد سفیدی، مدیر شبکه سلامت و رییس شورای سیاست‌گذاری سلامت سازمان صدا و سیما با حضور در محل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، با دکتر کمال خرازی دبیر ستاد دیدار، گفت‌وگو و یک تفاهم‌نامه مشترک همکاری با ستاد امضا کرد.

در این دیدار که دکتر محمدتقی جغتایی مشاور عالی در امور آموزش ستاد و زهرا مفاخر دبیر شورای سیاست‌گذاری سلامت سیما نیز حضور داشتند، دکتر خرازی ضمن تشریح علوم شناختی و کاربرد تاثیرگذار آن در مخاطب گفت: ذهن انسان همواره به دنبال مسائل تازه و جدید است، لذا لازم است شبکه‌ها با بهره‌گیری از آموزه‌های علوم شناختی، برنامه‌هایی تولید کنند که برای افراد جذاب بوده و تکراری نباشد.

خرازی با اشاره به تصویب دوره کارشناسی ارشد علوم شناختی و رسانه در وزارت علوم، افزود: ضروری است دانشگاه صدا و سیما با برگزاری این دوره نیروهای آشنا با علوم شناختی را تربیت کنند تا برنامه‌هایی که در صدا و سیما تولید می‌شود، با نگاه شناختی تهیه شده، تأثیر بیشتری را برمخاطب داشته باشد.

دبیر ستاد علوم شناختی آمادگی این ستاد را برای ارائه مشاوره شناختی به مدیران و کارکنان صدا و سیما و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه اعلام کرد.

در این دیدار همچنین مدیر شبکه سلامت صدا و سیما نیز با تشریح برنامه‌های شبکه سلامت، آمادگی این شبکه را برای طرح موضوعات علوم شناختی، سلامت روان و بهداشت مغز از زبان اساتید این حوزه و دست‌اندرکاران ستاد علوم شناختی اعلام کرد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 778642

وب گردی

وب گردی