منصوری: نباید با موفقیت باکو مغرور و سطح توقعاتمان بالا برود/ امیدوارم در قهرمانی آسیا آسیا مدال بگیریم

سرمربی تیم ملی جودو گفت: خدا را شکر می‌کنیم که بچه‌ها توانستند در باکو به این موفقیت دست پیدا کنند اما نباید با این موفقیت جودو ایران مغرور شود یا سطح توقع بالا برود.

محمد منصوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز در خصوص موفقیت تیم دو نفره جودو ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که بچه‌ها توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند اما نباید با این موفقیت جودو ایران مغرور شود یا سطح توقع بالا برود. ما هنوز در اول راه هستیم و امیدواریم اهدافمان به نوبت پیاده شود تا در دو سال آینده یک تیم خوب داشته باشیم و از هر مسابقاتی دست پر بازگردیم.

وی در خصوص سطح مسابقات کشورهای اسلامی عنوان کرد: سطح مسابقات با حضور کشورهای آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان و امارات که از بازیکنان خارجی برخوردار بود در سطح خوبی برگزار شد و سطح مسابقات در حد یک مسابقه گرندپری بود. گرندپری که در هر وزن 4، 5 جودوکار خوب دنیا حضور داشتند. خجسته مغلوب نجات شیخالیدزه شد که از بهترین‌های دنیا و رنک چهارم دنیا است. او با 29 سال سن از تجربه خوبی برخوردار بود و مقابل علیرضایی به پیروزی رسید که 20 سال داشت.

سرمربی تیم ملی جودو تصریح کرد:حریف خجسته تمام رقبای خود را ایپون کرد اما علیرضا هیچ فنی نخورد و با اخطار باخت. ملایی نیز جز 10 نفر برتر دنیا است و در نیمه نهایی تنها یک حریف قرقیزستان او بسیار سخت بود که در ثانیه‌ها پایانی با امتیاز وازاری به پیروزی رسید. ما توقع مدال طلا از ملایی داشت اما او کار آسانی نداشت اما خوشبختانه ترکمنستان را ایپون کرد. حریف قرقیزستانی خود را که روسی‌الاصل بود، برد و در فینال نیز حریف حریف ترک خود را که هفته گذشته سوم اروپا شده بود را در ثانیه‌های کوتاه ابتدای مسابقه ایپون کرد.

وی در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا و شانس موفقیت تیم ملی عنوان کرد: امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد اما دو نفر از بهترین بازیکنان ما از یک رویداد پرفشار و خوب بازگشتند و امیدوارم بدن‌های آنها را در 7 روز باقیمانده بازگردانیم. تیم ما بسیار جوان است . در وزن 60- کیلوگرم محمد رشنونژاد را داریم که تازه رده جوانان او تمام شده است. در وزن 66- کیلوگرم خجسته را داریم که هنوز عضو تیم جوانان است و قاسم نوری‌زاده نیز در این وزن حضور دارد که بعد از 2013 هیچ سفری نرفته بود اما در ماه های اخیر در دو مسابقه باکو و گرندپری تفلیس حاضر و امیدواریم یک نتیجه خوب در آسیا کسب کند.

منصوری تصریح کرد: در 73- کیلوگرم محد بریمانلو را با 23 سال سن داریم که از خوب‌های آسیا است و امیدوارم از نفراتی باشد که خوب بدرخشد. در وزن 81- کیلوگرم سعید ملایی حضور دارد که از بهترین‌های آسیا و دنیا است. در وزن 90- کیلوگرم وحید نوری را داریم که تنها بازیکن سن بالای ما است و خودش را در این مدت ثابت کرد و بهتر از او نداشتیم که سرمایه‌گذاری کنیم. در وزن 100- کیلوگرم کسی را نداریم و محجوب به دلایل شخصی نتوانست در اردو باشد و رامین صفویه نیز آسیب دیده بود و نفر جایگزین نداشتیم. در وزن 100+ کیلوگرم ملک زاده را اعزام می‌کنیم که جوان 19 ساله است و هنوز 2 سال کار دارد و تازه وارد این وزن شده و از امیدهای آینده ما است که در حال سرمایه‌گذاری روی او هستیم. قول مدال را در مسابقات قهرمانی آسیا نمی‌دهم اما انشاالله مدال می‌گیریم.

کد خبر: 778664

وب گردی

وب گردی