بیمارستان‌های ناجا باید به خود اتکایی برسند

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر کیفیت و تخصص گرایی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به کارکنان ناجا، تصریح کرد: بیمارستان های ناجا باید به این خود اتکایی برسند که از خدمات درمانی سایر مراکز درمانی و ارجاع بیماران به این مراکز بی‌نیاز شوند یا در صورت ضرورت، ارجاع بیمار با هماهنگی و تحت مدیریت بیمارستان ناجا انجام پذیرد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار "محسن فتحی زاده" در بیست و چهارمین همایش "مدیران و روسای بهداشت،امداد و درمان"، اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی، نیروی پیشتاز در عرصه تامین نظم و امنیت نظام است و تعداد نیروهایی که روزانه در این عرصه به شهادت می‌رسند، گواه بر این ادعاست.

وی با اشاره به جانفشانی‌های نیروهای مرزبانی و انتظامی برای حفظ کیان و امنیت کشور در نقاط صفر مرزی، گفت: رسیدگی به بهداشت و سلامت کارکنان و خانواده های آنها در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا و تکریم آنها سبب ایجاد نشاط و ارتقای روحیه خدمتی آنها می شود که این از مهمترین اهداف بهداد به شمار می آید لذا خدمت به حفظ جان و سلامت این عزیزان، توفیق بزرگی برای متولیان حوزه بهداشت،امداد و درمان ناجا خواهد بود.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر تکریم کارکنان در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا، تصریح کرد: این مراکز باید ارائه خدمات درمانی و تکریم ارباب رجوع به ویژه کارکنان و خانواده های محترم آنها را به صورت توامان سرلوحه کار خود قرار دهند و القا کننده حس امنیت روانی و آرامش در مراجعان باشند.

سردار فتحی زاده، کیفیت و تخصص گرایی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را از دیگر الزامات این مراکز عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی سازمانی است که بیش از سایر سازمان ها در منظر جامعه قرار دارد و به همین دلیل هرگونه نقطه ضعف و قوت در عملکرد این نیرو به سرعت در سطح جامعه منعکس می شود بنابراین انتظار می رود خدمات بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا در سطح عالی ترین استانداردهای کشور باشد و کارکنان این نیرو، تخصصی ترین و کیفی ترین خدمات را از این مراکز دریافت کنند.

وی، به کارگیری نیروهای متخصص و تجهیز بیمارستان های ناجا را حائز اهمیت برشمرد و افزود: بیمارستان های ناجا باید به این خود اتکایی برسند که از خدمات درمانی سایر مراکز درمانی و ارجاع بیماران به این مراکز بی‌نیاز شوند یا در صورت ضرورت، ارجاع بیمار با هماهنگی و تحت مدیریت بیمارستان ناجا انجام پذیرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به ضرورت مدیریت هزینه‌های بهداشتی و درمانی، بیان داشت: باید تلاش شود تا با اتکا به منابع موجود، شایسته‌ترین خدمات در شان کارکنان ارائه و در این مسیر از تحمیل هزینه‌های گزاف به بیت‌المال و کارکنان اجتناب شود.

وی، رعایت مسائل و احکام شرع اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیروی انتظامی، نهادی ارزشی است و مراکز درمانی این نیرو نیز ارزشی هستند. بنابراین برای پاسداشت این ارزش ها باید احکام خداوند را در خدمات رسانی مورد توجه قرار دهند تا این خدمات اثرگذاری بیشتری داشته باشد؛ بیمارستان ها تمهیداتی اتخاذ کنند تا در جریان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، احکام اسلامی زیر پا گذاشته نشود.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار فتحی زاده در پایان خدمات حوزه بهداشت و درمان را در سال های اخیر با وجود کمبود منابع مالی، مطلوب و رضایت بخش ارزیابی و تاکید کرد: ارتقای سطح علمی-تخصصی بیمارستان های ناجا با امکان جذب پزشکان و نیروهای متخصص در صدر برنامه های معاونت بهداد قرار گیرد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 778665

وب گردی

وب گردی