نگاه ویژه مقام معظم رهبری به دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت تاریخی برای پیشرفت و اعتلای کیفی دانشگاه است/ حضور پرشور مردم در انتخابات نشان قوت نظام اسلامی است/ هر واحد دانشگاهی باید به عنوان یک قطب علمی سازماندهی شود

دکتر علی محمد نوریان در نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران تاکید کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو، نشان قوت نظام اسلامی و انقلاب است و در این راستا از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی دعوت به مشارکت فعال کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای استان مازندران که صبح امروز در ساری برگزار شد، ضمن تجلیل از همه بزرگانی که برای تأسیس و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی طی این سالها تلاش کرده‌اند، افزود: علاوه بر مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با عشق و علاقه برای این دانشگاه وقت گذاشت و موجب پیشرفت و توسعه آن شد.

دکتر نوریان همچنین با قدردانی از روسای گذشته دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: دکتر جاسبی، دکتر دانشجو و دکتر میرزاده در دوران مسئولیتشان در دانشگاه آزاد اسلامی زحمات بسیاری کشیده‌اند که لازم است خدمات آنان را ارج نهیم.

دانشگاه آزاد اسلامی باید به عنوان یک برند مطرح شود/ هر واحد دانشگاهی باید به عنوان یک قطب علمی سازماندهی شود

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید با آینده نگری و تدوین یک برنامه جامع بتوانند برای ٢٠سال آینده کشور برنامه ریزی کنند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید به عنوان یک برند مطرح شود و هر واحد دانشگاهی باید به عنوان یک قطب علمی سازماندهی شود.

دکتر نوریان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان این توانایی و پتانسیل را دارد که مانع از خروج جوانان علاقه‌مند به تحصیلات عالیه به خارج از کشور شود، تصریح کرد: شایسته نیست که جوانان کشور ما با وجود امکانات کافی و اساتید متخصص و مجرب برای ادامه تحصیل به کشورهای آسیای میانه بروند.

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ دینی در دانشگاه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل اعتقادی و اخلاقی و فرهنگی و شفاف سازی در امور مالی ،خاطر نشان کرد: فرهنگ دینی اسلامی درهمه سطوح دانشگاه باید نهادینه شود و ما از هر اقدامی که در جهت حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت اخلاق‌مداری دینی صورت گیرد، حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین بر تعامل و همکاری سازنده و نزدیک دانشگاه آزاد اسلامی با شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارتین علوم و بهداشت جهت ایجاد یکپارچگی و همسویی در فعالیت های هماهنگ برای انجام اقدامات موردنیاز در جهت همراهی و همگامی با قوانین و مقررات مصوب تاکید کرد.

نگاه ویژه مقام معظم رهبری به دانشگاه آزاد اسلامی،فرصت تاریخی برای پیشرفت است

نوریان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، نهاد علمی انقلاب و از دستاوردهای آن است، تصریح کرد : خدا را شاکریم که با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به این دانشگاه بزرگ و اثرگذار در جامعه ، فرصت تاریخی برای پیشرفت و تعالی کیفی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی بوجود آمده است.

وی ضمن تاکید بر توسعه و نهادینه کردن برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: باید منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد علمی انقلاب در همه عرصه ها محقق شود.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 778747

وب گردی

وب گردی