تیم های واکنش سریع به‌خوبی به یاری حادثه‌دیدگان شتافته‌اند

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: تشکیل تیم‌های واکنش سریع اقدام بسیار موثر و شایسته ای بود و این تیم‌ها طی سه ماه گذشته در حوادث مختلف به خوبی به یاری حادثه دیدگان شتافتند.

به گزارش ایسکانیوز ، آیت‌الله معزی در دیدار با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: حضور به‌موقع نیروهای هلال احمر در کنار حادثه‌دیدگان مایه آرامش آنان است. احساس آرامش و امنیت روانی از امداد و نجات مهمتر است. حضور به موقع نیروهای هلال احمر به عنوان بازویی قوی در کنار حادثه‌دیدگان باعث آرامش آنان می‌شود.

وی افزود: هر چند امکانات جمعیت هلال احمر کشور نسبت به کشورهای پیشرفته محدود است اما با این وجود نیروهای هلال احمر در حادثه اخیر به موقع در صحنه حاضر شدند و توانستند در کوتاه
‌ترین زمان ممکن به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

معزی با تقدیر از مدیریت امداد و نجات جمعیت و هلال احمر گفت: طی شش ماه گذشته مدیریت امداد و نجات همواره در سریعترین زمان ممکن در صحنه حادثه حاضر شده است.

وی با اشاره با آسیب جدی به ۴۰۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری در زلزله اخیر خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به وسعت این حادثه می‌طلبد که خیرین این استان برای جبران خسارت وارده به آسیب دیدگان وارد عمل شوند و امامان جمعه، خطیبان و روحانیون نیز مردم را به جمع‌آوری کمک تشویق کنند.

به گزارش سایت هلال احمر،نماینده مقام معظم رهبری و هیئت همراه در بازدید از مناطق زلزله زده، سلام و اظهارتاسف مقام معظم رهبری را به آسیب‌دیدگان ابلاغ کرد. وی در این دیدار گفت: آوار برداری و بازسازی منازل تخریب شده سخت و زمان بر است اما همه دستگاه‌های خدمات‌رسان بسیج شدند تا کمک کنند مردم به زندگی عادی خودشان برگردند و مشکلات موجود را به مسئولان استان و مقام معظم رهبری اطلاع خواهند داد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 778780

وب گردی

وب گردی