ورود دانشگاه آزاد اسلامی به عرصه اقتصاد مقاومتی ارزشمند است/ آغاز گردشگری معدن از کوهبنان تا یک ماه آینده

شصت و نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقامتی استان کرمان به ریاست استاندار در ساختمان استانداری کرمان تشکیل شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا رزم حسینی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان،گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه پنج (شهرستان کوهبنان)، حضور دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معین اقتصادی کوهبنان را یک اقدام بی نظیر برشمرد و گفت: هفته آینده جلسه ای با رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود تا پشتیبانی های مورد نیاز بیشتر شود.

وی حضور دانشگاه آزاد اسلامی به عرصه اقتصاد مقاومتی را ارزشمند و حائز اهمیت دانست و گفت: برای نخستین بار در کشور یک مجموعه فرهنگی و آموزشی وارد عرصه توسعه مناطق شده است که جا دارد از مسئولین کشوری این دانشگاه و همچنین از دکتر بابک آل طه بعنوان ریس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تقدیر وتشکر گردد.

استاندار کرمان با تاکید براینکه شهرستان کوهبنان با ظرفیت های گردشگری خود می تواند به یک مقصد گردشگری به ویژه در گردشگری معدنی تبدیل شود، افزود: در حوزه معادن نیز باید به معادن شهرستان کوهبنان که منجر به ایجاد شغل پایدار می شود، توجه ویژه ای انجام شود.

رزم حسینی افزود: باید با سیاست صحیح به سمت فرآوری محصولات معدنی در کوهبنان حرکت کنیم و این رابطه باید از نیروهای متخصص استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مدل مناطق جغرافیای اقتصادی در استان به سوی عمق بخشیدن به فعالیت ها پیش می رود، گفت: این مدل یک مدل موفق در کشور به شمار می رود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان گفت: شبکه دولت و بروکراسی های دولتی موجب می شود برخی متخصصان معدنی برای شناسایی ظرفیت های معدنی شهرستان های مختلف ازجمله کوهبنان وارد نشوند.

رزم حسینی در ادامه بر توسعه وحدت در جامع و پرهیز از سیاسی کاری و ایجاد اختلاف تاکید کرد و ادامه داد: با تحقق وحدت، وقت مدیران صرف خدمت بهتر به مردم می شود.

وی افزود: حجم حضور مقامات کشوری موثر در پیشرفت استان در دولت تدبیر و امید در استان کرمان در بازه زمانی بعد از انقلاب بی نظیر است.

استاندار کرمان بر توسعه کارگاه های قالی بافی تاکید کرد و گفت: تفاهم نامه بافت 50 هزار مترمربع تفاهم نامه امضاء شده است که تاکنون یک هزار و 500 مترمربع بافته شده است.

رفع بیکاری در کوهبنان با یک بسیج همگانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: از مجموع بیکاران در شهرستان کوهبنان، 416 نفر در روستاها هستند که با یک بسیج همگانی می توان مشکل اشتغال در این شهرستان ها را برطرف کرد.

ابوالقاسیم سیف الهی افزود: شهرستان کوهبنان 21 هزار و 500 نفر جمعیت دارد که برای حل مشکل بیکاری در این شهرستان می تواند از ظرفیت تسهیلات ارزان قیمت نیز استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: میزان متوسط بارندگی در شهرستان کوهبنان 140 میلیمتر است که در سال جاری میزان بارندگی در این شهرستان 146 میلیمتر بوده است.

عباس سعیدی با اشاره به ارزش 37 میلیارد تومانی محصولات باغی و زراعی تولید شده در کوهبنان، گفت: چهار هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.

وی میزان تولیدات دامی در شهرستان کوهبنان را هفت هزار و 500 تن و شیلات نیز 33 تن دانست و ادامه داد: محصولات کشاورزی شاخص در این شهرستان،زعفران و گیاهان داروئی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه یک مجتمع دامی در شهرستان کوهبنان راه اندازی شده است، گفت: سطح زیر کشت زعفران در کوهبنان از 140 هکتار به 200 هکتار و سطح زیر کشت گیاهان دارویی نیز به 60 هکتار افزایش یافته است.

سعیدی با اشاره به اینکه اصلاح نژاد بز بومی نیز در شهرستان کوهبنان انجام شده است، افزود: شش واحد فعال تولید بلدرچین در این شهرستان وجود دارد.

وی یادآورشد، 46 هکتار از اراضی کوهبنان به کشت زیره سبز اختصاص یافته است که ارزش دارویی و صادراتی دارد.

گردشگری معادن در شهرستان های کوهبنان، زرند و راور قابل تحقق است

میرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در ادامه با تاکید براینکه گردشگری معادن در کوهبنان، زرند و راور قبل تحقق است، گفت: به دلیل اینکه گردشگری معدن بسیار جذاب و هیجانی است بسیاری از گردشگران خارجی و جوانان را به سمت خود جلب می کند.

محمود وفائی افزود: لازم است که برنامه اجرایی و عملیاتی برای گردشگری معادن در شهرستان کوهبنان انجام شود زیرا تحقق این کار، می تواند در حوزه اشتغال زائی تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی گفت: شهرستان کوهبنان از مناطق مهم و مطرح در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است و می تواند یکی ازمناطق فعال در زمینه جذب گردشگر و ایجاد اشتغال باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: برنامه ریزی برای احداث چهار واحدهای بوم گردی در سال گذشته انجام شده بود که این واحدها راه اندازی شد و در سال جاری نیز 9 واحد بوم گردی در کوهبنان راه اندازی می شود.

وفایی با اشاره به اینکه در سال گذشته کارهای خوبی برای مرمت آثار تاریخی شهرستان کوهبنان انجام شده است، بیان کرد: محور جدید گردشگری از سمت یزد، بافق و کوهبنان به عنوان مصوبه ملی انجام شده که در توزیع گردشگر به این مناطق نقش به سزایی دارد

برگزاری شورای عالی معادن طی یک هفته آینده

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: در قانون برنامه ششم توسعه کشور، شورای عالی معادن در استان مصوب شد و ظرفیت خوبی برای حل مشکلات موجود در حوزه معادن است.

مهدی حسینی نژاد با تاکید براینکه آمادگی داریم که معدن گردشگری سراپرده را فعال کنیم، افزود: پیشنهاد می شود که شورای عالی معادن در هفته آینده در استان کرمان برگزار شود تا مشکلات معادن استان در اسرع وقت حل شود

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 778795

وب گردی

وب گردی