کمبود تجهیزات و به روز نبودن علم کمپداران، مشکل اصلی برخی کمپ‌های ترک اعتیاد

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکل اصلی در کمپ‌های ترک اعتیاد، سیستم توانمندسازی آنهاست یعنی مسئولان کمپ‌ها و سیستم‌های دستگاه‌های دولتی کشور باید این کمپ‌ها را مجهز کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سعید صفاتیان در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد بخشی از درمان معتادان را بر عهده دارند که بیش از دو هزار واحد را تشکیل می دهند اما کمپهای غیر قانونی نیز وجود دارند که بیشتر مشکلاتی که می بینیم مربوط به کمپ‌های غیر قانونی است.


رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کمپ های قانونی، کمپ هایی هستند که از سازمان بهزیستی مجوز می گیرند و با احراز شرایط، حدود شش ماه الی یک سال برای دریافت مجوز وقت صرف می کنند.


وی هم چنین در این برنامه رادیویی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در این کمپ ها، سیستم توانمندسازی آنها است یعنی مسئولان کمپ‌ها و سیستم‌های دستگاه های دولتی کشور باید این کمپ‌ها را مجهز کنند. مسئولان کمپ ها باید هر دو سال دوره آموزشی را طی کنند تا سطح علمی شان ارتقاء پیدا کند اما این کار اتفاق نمی‌افتد و زمانی که نتوانند درمان را به خوبی انجام دهند، کمپ‌های غیر قانونی شکل می گیرند.

دریافت کننده و انتشار: نیوشا یعقوبی

701/701

کد خبر: 778913

وب گردی

وب گردی