العبادی: چند روز تا پایان داعش مانده

مسئولان ارشد عراقی در کنفرانسی تحت عنوان "آینده ترکمان‌ها در عراق متحد"بر وحدت مردم و نزدیک بودن پایان کار داعش در این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه الجزیره، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در این کنفرانس وعده داد که آزادی نینوا بسیار نزدیک است و "جزء چند روز به قطع سر افعی" و از میان رفتن "ارکان دولت جعلی" داعش باقی نمانده است.

العبادی با تقدیر از نیروهای مسلح و مردم کشورش در "دفاع از انسانیت و مقدسات" گفت: اگر فتوای جهاد مرجعیت نبود اختلاف کشور را فرا می‌گرفت و عراق را جز جز تقسیم می‌کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که توازن سیاسی عادلانه در کشور هنوز به طور کامل به وجود نیامده و تمامی اقشار جامعه عراق به ویژه ترکمان‌ها در اداره کشور سهیم نیستند.

العبادی گفت که نیروهای امنیتی عراق تلاش‌های داعش برای ایجاد تفرقه میان عراقی‌ها را ناکام گذاشته‌اند.

سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق نیز در این کنفرانس که برای بازگرداندن جایگاه اقلیت ترکمان در عراق برگزار شد، گفت: به هیچ وجه نباید حتی تفکر تجزیه و تقسیم عراق ایجاد شود. عراقی‌ها از یک وجب از خاک کشور به نفع "دشمنان متخاصم خارجی" چشم‌پوشی نخواهند کرد. بهای آن هرچه که می‌خواهد باشد.

او گفت: ما اجازه محقق شدن تفکر تجزیه کشور با هر بهانه و توجیهی که باشد را نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم عراق به کشورهای کوچکی تبدیل شود که زیر نظر و ترحم گرگ‌های منطقه زندگی کنند.

عمار الحکیم، رئیس ائتلاف شیعیان عراق نیز در این کنفرانس نسبت به طرح‌های جدید دشمنان هشدار داد و گفت: جنگ نرم بسیار خطرناک‌تر از جنگ متعارف است و ما باید در کنار هم بایستیم و به هم کمک کنیم تا همه به حقوق خود برسند.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 778922

وب گردی

وب گردی