فراخوان کارشناسان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی برای شرکت در انتخابات

کارشناسان و دانش آموختگان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی در بیانیه هایی، مشارکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه را مایه حل مشکلات موجود و تحقق توسعه پایدار اقتصادی کشور اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز؛ کارشناسان و دانش آموختگان اقتصادی، نمایندگان اصناف و تشکل ها و فعالان بخش خصوصی در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس دهم شورای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت ماه مردم را به مشارکت گسترده دعوت کردند.

** برای توسعه و پیشرفت ایران
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران 26 اردیبهشت ماه با صدور اطلاعیه‌ای از فعالان اقتصادی و سایر قشرهای جامعه برای حضور در انتخابات دعوت کرد.
در اطلاعیه اتاق ایران آمده است: بار دیگر حماسه‌ای رقم خواهد خورد و مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی، بلوغ خود را با شرکت در انتخابات نشان خواهد داد.
در ادامه این بیانیه می خوانیم: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان بزرگ ترین تشکل بخش‌خصوصی کشور از مردم شریف ایران بویژه فعالان اقتصادی سراسر این سرزمین که دل در گرو توسعه و پیشرفت ایران دارند، دعوت می‌کند با شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ‌میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در ثبت حماسه‌ای دیگر گام بردارند.
بر پایه این بیانیه، «بی تردید توسعه کشور فقط با حضور و یاری همه‌جانبه مردم امکانپذیر است».

** برای حل مشکلات موجود و تحقق توسعه پایدار اقتصادی کشور
سندیکای شرکت های ساختمانی ایران 27 اردیبهشت ماه در بیانیه ای از آحاد مردم برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.
در بیانیه این سندیکای صنفی آمده است: در آستانه انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز برای تعیین بالاترین مقام اجرایی کشور قرار داریم و با توجه به شرایط حساس پیش رو مشارکت بیشتر، حضور پررنگ و انتخاب هوشمندانه آحاد جامعه را ایجاب می کند.
این بیانیه می افزاید: سندیکای شرکت های ساختمانی ایران با خیل عظیم مردم برای انتخابات ریاست جمهوری کارآمد با امید تشکیل دولتی با تدبیر و برنامه برای حل مشکلات موجود و تحقق توسعه پایدار اقتصادی کشور همراه می شود.

** برای حماسه آفرینی
شورای هماهنگی بانک ها 27 اردیبهشت ماه در اطلاعیه ای از همه مردم بویژه کارکنان نظام بانکی کشور خواست با شرکت گسترده در انتخابات پیشرو، حماسه بزرگ دیگری بیافرینند.
در این اطلاعیه آمده است: شرکت در انتخابات، سهیم شدن در حماسه ای بزرگ، خطیر و ملی برای کشور عزیزمان ایران است و کارکنان صدیق شبکه بانکی کشور همواره در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی در کنار مردم شریف و وفادار ایران برگ های تاریخ میهن عزیزمان را با افتخار ورق زده اند.

** برای سرنوشت ایران اسلامی
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت کشور 25 اردیبهشت ماه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: حضور هر ایرانی در انتخابات پیش رو، نشانه علاقه همه ایرانیان به سرنوشت ایران اسلامی است.
«رضا خیامیان» اعلام کرد: دولت دوازدهم باید استفاده از دستاوردهای موفق برجام و تقویت اهرم های دیپلماسی اقتصادی کشور برای جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال هدفمند فناوری خارجی به منظور دستیابی به رشد اقتصادی مورد نظر را دنبال کند.
وی درباره انتظارات سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت از دولت دوازدهم، گفت: ایجاد ثبات اقتصادی و پیش بینی پذیری محیط کسب و کار کشور، پرهیز از سیاستگذاری های کوتاه مدت و بروز شوک های آنی از جمله شتاب زدگی در اصلاح نرخ ارز باید مورد توجه قرار گیرد.

** برای ثبات و آرامش کشور
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی گفت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران حادثه مهمی در تاریخ سه دهه اخیر کشور خواهد بود، زیرا رای ملت می تواند سرنوشت ساز باشد.
«مسعود خوانساری» 26 اردیبهشت ماه تاکید کرد: مهمترین دغدغه همه مردم و فعالان اقتصادی ثبات و آرامشی است که باید در کشور حکمفرما باشد که امید است انتخابات این دغدغه را رفع کند.
اصناف، اتحادیه ها و فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز 21 اردیبهشت ماه با ارایه فهرست مستقل، ساکنان تهران را به حضور در انتخابات شورای شهر دعوت کردند.

** برای تضمین امنیت ایران
یک کارشناس اقتصاد سیاسی تاکید کرد: برای حفظ ثبات و امنیت ایران باید در انتخابات مشارکت کنیم و نگاه تحریمی به انتخابات به سبب وجود برخی مشکلات اقتصادی، نگاهی است که بی ثباتی ایران را دنبال می کند.
«سعید لیلاز» 26 اردیبهشت ماه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: صرف نظر از اینکه حرف مردم چیست یا مشکل کجاست، گرانی هست یا نه، باید پای صندوق های رای حاضر شویم تا امنیت ایران را تضمین کنیم.
وی مشارکت نکردن در انتخابات را به معنی رای به بی ثباتی نظام دانست و اضافه کرد: یقین دارم هیچیک از مردم مایل نیستند ایران ناامن و بی ثبات شود.
استاد دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد «صندوق رای در نظام جمهوری اسلامی از کارایی بالایی برخوردار است، مردم از طریق صندوق رای می توانند حرف خود را بزنند، حرفشان را به کرسی بنشانند و یا برای کشور تعیین مسیر کنند».
این کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: 2 راه برای آینده ایران وجود دارد، مسیر نخست اینکه تغییرات را از درون نظام آهسته آهسته ایجاد کنیم و کشور را با همین قانون اساسی و در چارچوب نظام ولی فقیه پیش ببریم و مسیر دوم اینکه شاهد فروپاشی کشور و تبدیل آن به سوریه باشیم.
وی تاکید کرد: مطمئنم هیچکس خواستار مسیر دوم نیست به همین دلیل مهمتر از رای مردم، مشارکت آنها در فرآیند سیاسی انتخابات است؛ صرف نظر از اینکه به نفع کدام جناح سیاسی وارد عرصه می شوند.
لیلاز تاکید کرد: از امنیت خوبی در منطقه برخورداریم که همه به آن اذعان دارند؛ بنابراین ثبات سیاسی و امنیت کشور از هر چیز مهمتر است و باید آن را پاس بداریم.
وی انتخابات و مشارکت بالای مردم را راه حفظ امنیت پایدار دانست و افزود: ما وسط دیگ جوشان خاورمیانه قرار گرفته ایم، با هزاران بحران و مساله که تنها راه عبور از این بحران، حفظ امنیت در درون سیستم نظام اسلامی است.
این کارشناس اقتصادی افزود: البته برای پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور نیاز به یک رفرم (اصلاح) داریم اما با تحریم انتخابات نمی توانیم این هدف را دنبال کنیم.

** برای استفاده از فرصت ها
کاپیتان هوشنگ شهبازی که در به زمین نشاندن هواپیمای آسیب دیده بوئینگ 727 پرواز مسکو - تهران در مهرماه 1390 از سوی مجامع بین المللی تشویق شد، از مردم خواست در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضوری گسترده داشته باشند.
وی افزود: تصمیم من برای شرکت در انتخابات ربطی به گرایش سیاسی یا جناحی خاصی ندارد، بلکه با منطقی که همواره تلاش کرده ام در زندگی از آن تبعیت کنم تصمیم به رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری گرفته ام.
شهبازی اضافه کرد: کسانی که رای نمی دهند به مخالفان خدمت می کنند و کسی که رای نمی دهد در واقع از دیگران خواسته است به جای او انتخاب کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس دهم شورای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
شمار افراد واجد شرایط رای دادن بدون احتساب جمعیت ایرانیان خارج از کشور که می توانند در رای گیری مشارکت داشته باشند، 55 میلیون و 936 هزار نفر ذکر شده است.
حسن روحانی، سیدمصطفی هاشمی طبا، سیدابراهیم رئیسی و سیدمصطفی میرسلیم نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.

402

کد خبر: 778926

وب گردی

وب گردی