شرکت های دانش بنیان مناطق آزاد تسهیلات دریافت می کنند/سند انرژی در شورای عتف تدوین می شود

دبیرکل شورای عالی عتف از ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان مناطق آزاد خبرداد و گفت: سند انرژی در شورای عالی عتف تدوین خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز دکتر وحید احمدی روز گذشته در حاشیه یکصدوپنجاه‌وپنجمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه، گفت: ارائه گزارشی از رونمایی و فعال‌سازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بوده است.

وی با بیان اینکه این سامانه با تصویب شورای عتف راه‌اندازی شده است، افزود: در این سامانه تمامی دستگاه‌ها موظف هستند توانمندی‌ها و نیازهای پژوهشی خود را روی این سامانه بارگذاری کنند.

به گفته وی، این سامانه دو هفته گذشته با حضور دکتر فرهادی، وزیر علوم رونمایی شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه در این جلسه تاکید شد تا همه دستگاه‌ها توانمندی‌ها و نیازمندی‌های خود را در حوزه پژوهش ارائه کنند، گفت: بر این اساس حدود 59 دستگاه توانمندی‌های خود را در این سامانه عرضه کردند و تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و همچنین اشخاص توانمندی‌های علمی و فناوری خود را در این سامانه عرضه کردند.

دبیرکل شورای عالی عتف ارائه قوانین و مقررات نحوه اعطای مشوق‌های مالی و غیرمالی به شرکت‌ها و موسسات مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه نام برد.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه ماده پیشنهادی در این زمینه مطرح شد، کفت: در این ماده بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و قوانین مربوط به مناطق آزاد تسهیلاتی به افراد حقیقی و حقوقی اعطا خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: این ماده در شورای عالی عتف تصویب شده و قرار است از طریق دولت به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

احمدی افزود: بر این اساس تسهیلاتی که قرار است به شرکت‌های مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری اعطا شود، از طریق شورای عتف صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع دیگر مطرح در این جلسه گفت: در این جلسه همچنین درخصوص پیشرفت تدوین سند ملی علم و فناوری و دانش‌بنیان انرژی بحث و تبادل‌نظر شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: بر این اساس قرار است بر اساس اسناد بالادستی مانند نقشه جامع علمی، برنامه‌های توسعه پنجم و ششم و اساسنامه شورای عتف، سند انرژی در شورای عتف تدوین شود.

دبیر کل شورای عتف با بیان اینکه امروز در این جلسه گزارشی از پیشرفت این سند ارائه شد، اظهار کرد: در حال حاضر مدل مفهومی این سند تهیه و ساختار آن با همکاری ستادهای ذی‌ربط انجام شده است.

احمدی یادآور شد، در مجموع در این جلسه مراحل فاز اول تهیه سند انرژی ارائه شد و قرار است این سند در آینده تدوین شود.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

۲۰۴

کد خبر: 778943

وب گردی

وب گردی