دبیرشورایعالی مناطق آزاد از طرح توسعه بندرشهید بهشتی چابهار بازدید کرد

مشاور رئیس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و شماری از مدیران بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان امروز /پنج شنبه/ از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز؛ مشاور رئیس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: در مرحله نخست این طرح ظرفیت حمل و نقل دریایی بندر چابهار با 6 میلیون تن افزایش از 2 میلیون و 500 هزار تن فعلی به هشت میلیون و 500 هزار تن رسیده است.
اکبر ترکان با بیان اینکه هم اینک پهلوگیری کشتی های قاره پیما و پهن پیکر در بندر شهید بهشتی چابهار امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: میلیون ها تن محصولات پتروشیمی، فولاد، معادن و انواع کالا از این بندر به کشورهای مختلف دنیا صادر می شوند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: مرحله نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به طول هزار و 700 متر دارای 2 پست اسکله کانتینری و سه پست اسکله کالاهای عمومی به زودی به بهره برداری می رسد.
بهروز آقایی افزود: در مجموع حدود یک میلیارد دلار برای توسعه و تجهیز این بندر سرمایه گذاری شده است.
اکبر ترکان در جریان سفر2 روزه خود به منطقه آزاد چابهار از طرح های تجاری و اقتصادی سطح منطقه آزاد، شهر توریستی تفریحی در حال ساخت رویال صدف، ورزشگاه 2 هزار نفری، مسجد پیامبر اعظم (ص)، شرکت فولاد مکران، شرکت تولیدی آریا پروفیل، شهرک پتروشیمی و روستای طیس این شهرستان بازدید کرد.
با حضور ترکان کلنگ تولید اسکلت و سازه های فلزی برای استفاده در شهرک پتروشیمی مکران با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع، زیربنای هفت هزار و 500 مترمربع با اشتغال 140 نفر به زمین زده شد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:نقاشی

402

کد خبر: 778968

وب گردی

وب گردی