اعتراض چین به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

چین نسبت به تحریم‌ سه شرکت این کشور از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز؛ دولت چین اعلام کرد طرح شکایتی را علیه تحریم‌های جدید آمریکا که برخی اشخاص و شرکت‌های این کشور را نیز شامل می‌شود، پیگیری خواهد کرد.

کابینه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه برخی شخصیت‌های ایرانی و چینی، در کنار چند شرکت از هر دو کشور به بهانه همکاری و مشارکت در برنامه موشکی ایران وضع کرد.

شرکت‌های چینی "شانگهای گنگ کوان ترید"، "شانگهای نورث بیگینز" و "شانگهای نورث ترنسوی" مشمول این تحریم‌ها هستند.

چین بارها به آمریکا درباره تحریم شرکت‌های این کشور به بهانه همکاری با ایران یا کره شمالی اعتراض کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: کشور ما در معاملات بین‌المللی تجاری کاملا به قوانین داخلی و خارجی پایبند است و نسبت به مسئولیت‌های بین‌المللی خود تعهد کامل دارد.

این سخنگو در ادامه افزود: چین با هرگونه تحریم کور و یک‌جانبه از سوی دولت‌ها مخالف است، به ویژه در مواردی که منافع طرف سوم نیز مورد آسیب قرار می‌گیرد. ما معتقد هستیم چنین تحریم‌هایی به اعتمادسازی میان دو طرف و تلاش‌های بین‌المللی برای حل موضوع آسیب جدی وارد می‌کند. چین امیدوار است این مشکل با مذاکره میان دو کشور برطرف شود و طرف آمریکایی با احترام متقابل به حل و فصل ماجرا بپردازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 778987

وب گردی

وب گردی