نیروهای عراقی بخش‌های زیادی از محله های غرب موصل را آزاد کردند

نیروهای عراقی بخش های قابل توجهی از محلات مجاور قسمت قدیمی موصل در غرب این شهر را آزاد کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، پیشروی نیروهای عراقی در محله هفدهم ژوئیه ادامه دارد و آنان موفق شدند مناره مسجد جامع مفتی و ایستگاه فشار قوی برق را در این محله آزاد کنند.

خبرنگار شبکه العالم در گزارش خود تصریح کرد، درگیری های شدیدی در غرب موصل ادامه دارد، پلیس فدرال عراق به محله هفدهم ژوئیه یورش برده و جنگ های خیابانی در این محله آغاز شده است، جنگی که تاکنون سبب بر افراشته شدن پرچم عراق بر فراز بسیاری از ساختمان ها شده است اما همچنان نبرد در این محله ادامه دارد تا با آزادی این منطقه، روند پیشروی به سمت محله زنجیلی آخرین سنگر داعش در بخش قدیمی موصل ادامه یابد.

کمتر از پنج درصد از غرب موصل در کنترل عناصر تروریستی داعش قرار دارد و با توجه به اینکه آخرین سنگرهای داعش در بخش هایی از محله زنجیلی و بخش قدیمی موصل قرار دارد فروپاشی نهایی این گروه تروریستی در موصل نزدیک شده است.

با آنکه تروریست های داعش از ساکنان غرب موصل به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند اما پیشروی سریع و ضربات دقیق نیروهای عراقی موجب شده است تا هزاران خانواده ساکن غرب موصل از اسارت داعشی ها نجات یابند.

همچنین منابعی در عراق اعلام کرد، یکی از فرماندهان نظامی بسیج مردمی عراق خبر داد، فرودگاه نظامی «واشنگتن» در غرب موصل آزاد شد.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: حسین نقاشی

کد خبر: 778988

وب گردی

وب گردی