سوپراسپرت الکتریکی الکسترا، سریع‌ترین خودروی دنیا خواهد بود

شرکت استارتاپ الکسترا، جزئیات فنی و تصاویری از محصول تازه‌ی خود در اختیار رسانه‌ها گذاشته است. این خودروی سوپراسپرت، ظرف ۲.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، برند الکسترا در دنیای خودرو، تازه‌وارد و ناشناخته محسوب می‌شود. مقر این شرکت در سوئیس قرار دارد و امیدوار است اولین محصول خود در کلاس ابرخودروهای الکتریکی را تا یک سال دیگر آماده‌ی فروش کند. الکسترا، احتمالا پیش ازتسلا موفق به عرضه‌ی یک سوپراسپرت تمام برقی خواهد شد تا رقیبی برای رایمک کانسپت وان و نیو EP99 باشد.

مهم‌ترین تفاوت الکسترا با دیگر ابرخودروهای دنیا، چهاردر و چهارصندلی بودن آن است. از سویی دیگر، تمام شاسی این مدل از فیبر کربن ساخته خواهد شد. دو موتور الکتریکی تأمین‌کننده‌ی قدرت الکسترا هستند که جمعا ۶۸۰ اسب بخار به همراه دارند. مهندسان الکسترا ادعا می‌کنند که خودروی آن‌ها توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۲.۳ ثانیه را دارا خواهد بود تا پرشتا‌ب‌ترین سواری استاندارد تاریخ خودروسازی جهان باشد، درحالی‌که این ابرخودرو، نهایت سرعتی محدود به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. ظرفیت دقیق باتری‌های الکسترا مشخص نیست؛ اما قرار است با یک‌بار شارژ کامل، مسافتی نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

هرچند شرکت الکسترا در سوئیس قرار دارد؛ خط مونتاژ ابرخودروی این برند، در اشتوتگارت آلمان فعالیت خواهد داشت. تولید این مدل، محدود به ۱۰۰ دستگاه خواهد بود و بنا به اظهار نظر مدیر عامل الکسترا، قیمتی در محدوده‌ی ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار دلار خواهد داشت.

تولید یک ابرخودروی الکتریکی، پیچیده‌تر از فریند طراحی و ساخت یک مدل معمولی است و طبیعتا از همکاری چند شرکت مختلف حاصل می‌شود. با توجه به احداث خط تولید الکسترا در اشتوتگارت، این احتمال وجود دارد که برندهای نام‌آشنا و مشهور آلمانی، ساخت قطعات مختلف این سوپراسپرت را به عهده داشته باشند. شرکت سازنده، بهار آینده را برای رونمایی از نسخه‌ی نهایی الکسترا وعده داده است.

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، امروزه خودروهای EP9 و رایمک، مشهورترین ابرخودروهای الکتریکی جهان هستند. مدل نیو EP9 که به عنوان سریع‌ترین خودروی تاریخ نوربرگ‌رینگ شناخته می‌شود، هنوز فروش خود را آغاز نکرده؛ اما رایمک کانسپت وان، از سال ۲۰۱۴ به تعداد ۸۸ دستگاه تولید شده است و قدرت‌مندترین خودروی الکتریکی و استاندارد دنیا محسوب می‌شود. رایمکبا موتورهای برقی خود، ۱۰۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا ظرف ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت در اختیار داشته باشد. این خودروی ساخت کشور کورواسی، همراه باتری‌های لیتیوم یون به ظرفیت ۸۲ کیلووات ساعت، با هر بار شارژ کامل، مسافتی نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر را می‌پیماید. قیمت رایمک کانسپت‌ وان در زمان عرضه حدود ۱ میلیون دلار بود و قرار است به‌زودی با مدل جدیدی جایگزین شود. نسخه‌ی کانسپت S، دیگر محصول رایمک است که مخصوص پیست طراحی شده و با پیشرانه‌ای به قدرت ۱۳۸۴ اسب بخار، در ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 779030

وب گردی

وب گردی