معرفی فولکس واگن آرتئون؛ خودرویی با قابلیت نجات دادن راننده در زمان حمله قلبی

نمایشگاه ژنو امسال میزبان یکی از پیشرفته ترین ساخته های کمپانی فولکس واگن بود. این سدان فست بک که آرتئون نامگذاری شده، انبوهی از تجهیزات ایمنی و رفاهی را در خود داشته و قرار است جایگزین مدل CC شود.

به گزارش ایسکانیوز، از آنجایی که امروزه ایمنی یکی از اولویت های اصلی خریداران خودرو به شمار می رود، آرتئون به فناوری های پیشرفته ای جهت پیشگیری از وقوع تصادفات مجهز شده است.
یکی از این فناوری ها کمک اضطراری (Emergency Assist) نام دارد و اخیرا جزییات بیشتری از نحوه عملکرد آن توسط فولکس واگن انتشار یافته که موضوع این مطلب شده است.

کمک اضطراری در واقع جزئی از یک سیستم گسترده امنیتی است که خود شامل قابلیت های بسیاری بوده و ارتباط مستقیمی با تکنولوژی خودران دارد. این ویژگی می تواند سلامت راننده را کنترل نموده و در صورت ناتوانی یا عدم هوشیاری وی، آرتئون را در یک مکان امن متوقف کند.

برای دستیابی به چنین سطحی از توانایی، سیستم مورد نظر باید کاملا هوشمندانه عمل کند تا در فرایند رانندگی دخالت اشتباه ننموده و احیانا زمینه ساز یک تصادف ناگوار نشود.

مکانیسم سیستم آرتئون به این شکل است که مدام فاکتورهایی مثل گاز، ترمز و فرمان را تحت نظر می گیرد و چنانچه هر کدام از آنها برای مدتی اصلا توسط راننده لمس نشوند، با ترمزگیری خودکار به راننده اخطار داده می شود.
این ترمزگیری با هدف جلب توجه راننده صورت می پذیرد و سیستم Emergency Assist اخطار می دهد که بزودی کنترل خودرو را در اختیار خواهد گرفت.

چنانچه این سیستم در صورت عدم واکنش راننده هدایت آرتئون را در دست بگیرد، خودرو به آرامی و با کمک سامانه Lane Assist در بین خطوط به حرکت خود ادامه داده و ضمن اخطار به سایر رانندگان در موقع مناسب به سمت راست و حاشیه جاده متمایل خواهد شد.

سنسورهای کمکی پارک در این لحظات از برخورد خودرو با خودروهای کناری یا موانع احتمالی موجود پیشگیری خواهند کرد. سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر (ACC) نیز وظیفه کاهش سرعت خودرو و در نهایت توقف را بر عهده می گیرد.

هر چند اشاره ای نشده اما بعد از ایست کامل در یک نقطه امن، احتمالا آرتئون بصورت خودکار با مراکز امداد ارتباط برقرار خواهد کرد تا وضعیت اورژانسی راننده اطلاع داده شود.
تمامی این اعمال نتیجه همکاری سیستم های مختلفی است که یقینا در آینده در سایر محصولات فولکس واگن نیز به کار گرفته خواهند شد.
همچینن به نظر می رسد که نسل آینده خودروهای هوشمند و مجهز به سطح 5 رانندگی خودکار قادر باشند تا حتی در صورت آسیب دیدن راننده یا سرنشینان آنها را به شکل خودکار به مراکز اورژانس و بیمارستان ها برساند، از این رو می توان پیش بینی کرد که در آینده نیاز کمتری به آمبولانس وجود خواهد داشت و خودروها خود می توانند تا حدی در مواقع خطر آگاهانه سرنشینان را به مراکز درمانی برسانند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 779042

وب گردی

وب گردی