جهانگیری: مردم موقعیت شناسی دقیق دارند

معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به اینکه چه توصیه ای به مردم دارید؟ گفت: مردم نیازمند توصیه نیستند چراکه واقعا بزرگ هستند و موقعیت شناسی دقیق دارند .

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم ایران بعد از شنیدن نظرات کاندیداها امروز به صحنه انتخابات حاضر شده اند، گفت: ملت ایران بهتر از هرکسی موقعیت کشور، حساسیت منطقه ای و اهمیت انتخابات را به خوبی درک می کند و حماسه بزرگی خلق خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری با حضور در حسینیه ارشاد و پس از انداختن رای خود در صندوق آرا در جمع خبرنگاران افزود: براساس نظرسنجی ها و خبرهایی که از سراسر کشور دریافت می شود، در ساعات اولیه حضور مردم پای صندوق های رای چشمگیر بوده است.
وی با بیان اینکه این حماسه ماندگار هم برای دشمنان بیرونی و هم برای ملت ایران پیام هایی دارد، ادامه داد: پیام این حماسه به دشمنان این است که ملت یکپارچه هستند و راه خود را پیدا کرده اند، از آرمان های انقلاب و رهبری دفاع می کنند و پیام آن به داخل این است که مردم راه توسعه و پیشرفت را شناخته و این مسیر را ادامه خواهد داد.
معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره بعدی چگونه خواهد بود؟ اظهارداشت: سیاست خارجی براساس سیاست های گذشته است که تعامل با دنیا، دفاع از اعتبار و ارزش های ایرانی و حقوق ملت ایران در میز مذاکرات است.
جهانگیری گفت: فکر می کنم با تعامل در دنیا و سازمان های بین المللی از طریق گفت وگو و برطرف کردن سوء تفاهم ها راه پیشرفت کشور را ادامه دهیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا با رئیس جمهوری آمریکا هم گفت وگو خواهید داشت؟ گفت: ما به دنبال مذاکره مستقیم با آمریکا نیستیم و مذاکرات در محدوده مسایل هسته ای است؛ در ارتباط با مسایل کشور و منطقه به موقع خود وارد بحث می شویم .
معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به اینکه چه توصیه ای به مردم دارید؟ گفت: مردم نیازمند توصیه نیستند چراکه واقعا بزرگ هستند و موقعیت شناسی دقیق دارند . از مردم خواهش می کنم رای گیری را به ساعات پایانی نیندازند تا با ترافیکی که در صندوق های رای هست، هرچه زودتر بیایند تا کمتر معطل شوند .
جهانگیری تصریح کرد: البته در این معطلی چند ساعته سرنوشت چندین ساله خود و فرزندانشان رقم می خورد .

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 779098

وب گردی

وب گردی