افزایش نسبی بهای جهانی طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش ایسکانیوز، قیمت طلا در حالی امروز تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و افت شاخص سهام با افزایش نسبی روبرو شده است که در حال ثبت بیشترین افزایش هفتگی از اواسط آوریل قرار دارد.

بر اساس این گزارش ادامه نگرانی های سیاسی در آمریکا موجب شده است تا ارزش دلار و شاخص سهام با کاهش روبرو شده و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1250 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنجشنبه با کاهش 1.1 درصدی روبرو شد که این بیشترین کاهش قیمت طلا در یک روز از 3 ماه می به شمار می رود. این مساله موجب شد تا روند صعودی قیمت طلا در 5 روز قبل متوقف شود. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون 1.8 درصد افزایش داشته است. شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز به پایین ترین سطح در 6 ماه اخیر رسیده است.

شاخص سهام در بازار آسیا نیز با افت 0.3 درصدی روبرو شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته بار دیگر هرگونه تبانی با مقام های روسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 را رد کرده است. این در شرایطی است که رسانه های خبری آمریکا علت اصلی برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی توسط ترامپ را مخالفت وی با درخواست رئیس جمهور آمریکا برای متوقف کردن تحقیقات در این باره اعلام کرده اند.

مقام های فعلی و سابق آمریکایی تاکید کردند: مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و سایر مشاوران کمپین انتخاباتی ترامپ در 7 ماه آخر رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2017 حداقل 18 بار با مقام های روسی و سایر افرادی که با کرملین در ارتباط بوده اند، مکالمه تلفنی یا ایمیل به صورت مخفی و اعلام نشده داشته اند.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری طی هفته گذشته به طور غیر منتظره ای کاهش یافته است.

لورتا مستر رئیس فدرال رزرو کلیولند نیز بار دیگر خواستار افزایش نرخ بهره شده است. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا به شرایط اشتغال کامل رسیده و تورم نیز نزدیک به 2 درصد شده است، فدرال رزرو باید نرخ بهره را افزایش دهد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.14 درصد کاهش به 850 تن رسیده است. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که صادرات طلای کشور آفریقایی مالی در سال 2016 میلادی به کمتر از 67 تن رسیده است این رقم در سال 2015 میلادی به 70 تن رسیده بود.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 779105

وب گردی

وب گردی