حمایت از کارآفرینی دانشجویان در دستورکار صندوق رفاه وزرات علوم

مشاور وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید به حمایت از کار دانشجویی گفت: آثار دانشجویان را خریداری کرده و در قالب یک نمایشگاه جمع‌آوری می‌کنیم، همچنین شهرداری طبق توافق انجام شده آثاری را جهت نصب در فضای شهری خریداری می‌کند. آثاری نیز توسط صندوق رفاه خریداری و در سطح خوابگاه‌ها نصب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان مهر با بیان این مطلب اظهار کرد: نخستین کاری که در صندوق رفاه دانشجویان با کار مطالعاتی انجام دادیم رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی بود که در نتیجه آن بانک اطلاعاتی کاملی از خوابگاه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور تهیه شد.

وی افزود: متاسفانه طبق این رتبه بندی 38 درصد خوابگاه‌ها رتبه چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند و حدود ۶۴ خوابگاه وضعیت اورژانسی دارند و در وضعیت هشدار بودند.

مشاور وزیر علوم ادامه داد: سال گذشته با اعتباری که صندوق رفاه دانشجویان تخصیص داد و کمکی که خود دانشگاه‌ها کردند تمامی خوابگاه‌های رتبه پنج را به سطوح بالاتر ارتقا دادیم و امسال با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در بودجه، بنا داریم خوابگاه‌های رتبه سه و چهار را به سطوح یک و دو ارتقا دهیم.

یزدان مهر اضافه کرد: سال گذشته به دانشگاه‌ها حدود ۱.۵ میلیارد تومان کمک کردیم و همان میزان نیز خود دانشگاه‌ها کمک کردند تا بازسازی خوابگاه‌ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش شور و اشتیاق و سلامت دانشجویان خوابگاه‌های سراسر کشور، ۱۰۰ خوابگاه مجهز به اتاق تندرستی شد که امروز از این تعداد سه اتاق تندرستی در خوابگاه دختران دانشگاه اصفهان با کمک صندوق رفاه و پیگیری مسئولان دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: امسال پیش بینی کرده‌ایم که با اعتبار تخصیص یافته از محل درآمد اختصاصی صندوق رفاه، اعتبار تخصیص یافته از سوی دولت، کمک بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و همچنین مسکن‌های مهری که بلا استفاده مانده است، بتوانیم کمبود فضای خوابگاهی در سطح دانشگاه‌های کشور را با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهیم.

وی به نام گذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطر نشان کرد: امسال با توجه به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال آثار هنری دانشجویان دانشگاه هنر و فنی و حرفه‌ای در قالب بازارچه‌های دانشجویی و مراکز مهارت محور مورد حمایت قرار می‌گیرد و از سوی صندوق رفاه دانشجویان تقویت خواهند شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: در بحث کارآفرینی نیز، آثار دانشجویان را خریداری کرده و در قالب یک نمایشگاه جمع‌آوری می‌کنیم، همچنین شهرداری طبق توافق انجام شده آثاری را جهت نصب در فضای شهری خریداری می‌کند. آثاری نیز توسط صندوق رفاه خریداری و در سطح خوابگاه‌ها نصب می‌شود تا از کار دانشجویی و زیباسازی حمایت شود.

سه اتاق تندرستی مجهز به وسایل ورزشی در خوابگاه خواهران دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 779110

وب گردی

وب گردی