آغاز رای گیری در 6 شعبه انتخابات ریاست جمهوری ایران در ترکیه

رای گیری در 6 شعبه پیش بینی شده برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در کشور ترکیه ساعت هشت صبح به وقت محلی(9.30 به وقت تهران) آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، برای اخذ آرای هموطنان ساکن و حاضر در کشور ترکیه، 6 شعبه پیش بینی شده که یک شعبه در شهر آنکارا و در ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران، یک شعبه در ساختمان کنسولگری شهر ارزروم و یک شعبه نیز در محل کنسولگری شهر طرابوزان دایر است.
در شهر استانبول نیز به علت حضور ایرانیان پرشمار، 2 شعبه اخذ رای یکی در محل ساختمان سرکنسولگری کشورمان در استانبول پیش بینی شده و یک شعبه نیز در بخش آسیایی شهر استانبول برای اخذ آرای هموطنان دایر است و علاوه بر این، یک شعبه نیز در ساختمان بانک ملت ایران در شهر ازمیر برای اخذ آرای هموطنان پیش بینی شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: فرایند اخذ آرای هموطنان مان در جریان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در کشور ترکیه در همه این 6 شعبه برابر برنامه زمان بندی شده و از ساعت مقرر آغاز شده است.
محمدابراهیم طاهریان فرد با اشاره به آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات در این شعب و آموزش نیروها و عوامل برگزار کننده اظهار کرد: با مقامات محلی و وزارت امور خارجه ترکیه نیز در خصوص برگزاری انتخابات هماهنگی لازم انجام شده است.
وی با دعوت از همه ایرانیان ساکن در ترکیه برای شرکت در این انتخابات گفت: ایرانیان ساکن در ترکیه با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و در صورت همراه نداشتن این دو مدرک، با استفاده از گذرنامه خود می توانند در این دوره از انتخابات رای دهند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 به صورت همزمان در ایران و در برخی کشورهای خارجی از جمله ترکیه برگزار می شود.
در این دوره، با انصراف محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری از ادامه رقابت انتخاباتی، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سیدابراهیم رئیسی، حسن روحانی و سیدمصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت می پردازند.
تعداد واجدان شرایط رای دادن در این انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر اعلام شده که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 تن رأی اولی هستند.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 779115

وب گردی

وب گردی