سیسی: اوضاع مصر جز با پایان بحران کشورهای عربی بهبود نمی‌یابد

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد که جز با برون رفت کشورهای عربی به ویژه سوریه از بحران‌هایشان، شرایط مصر بهبود نمی‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روسیا الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در بخش دوم از مصاحبه‌اش با سردبیران روزنامه‌های مصری اعلام کرد: ما مخالف این هستیم که مردم و دولت سوریه به عنوان اسیرانی در دست گروه‌های تروریستی تندرو باقی بمانند. این موضع ما نسبت به تمامی کشورهای عربی است و اوضاع مصر به عنوان یک کشور عربی تنها پس از آن بهبود می‌یابد که کشورهای عربی از بحران‌های خود خارج شوند.

وی افزود: ما همواره تلاش می‌کنیم که نقش مثبتی را در حمایت از هرگونه تلاش سیاسی به منظور برون رفت از بحران سوریه ایفا کنیم که این راه حل اراضی سوریه و تمامیت آن را حفظ کند و به اراده مردم سوریه در انتخاب سرنوشتشان احترام بگذارد.

سیسی درخصوص روابط با سودان نیز تصریح کرد: این روابط خاص است و از مرحله شراکت استراتژیک پا فراتر گذاشته و به مرحله سرنوشتی واحد رسیده است. ما همواره با عمر بشیر، رئیس جمهوری سودان در تماس هستیم و من هرگونه تلاشی که به عمق روابط میان دو کشور لطمه وارد کند، رد می‌کنم.

وی نقش مثبت مصر برای دست یابی به راه حل سیاسی در لیبی را ستود و گفت که برداشتن ممنوعیت تسلیحاتی ارتش ملی لیبی پایه و اساسی برای تحقق ثبات در این کشور است.

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد که هماهنگی میان کشورش با امارات برای بازگشت ثبات به لیبی وجود دارد.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 779138

وب گردی

وب گردی