زنگنه: انتخابات نشانه اقتدار ملت ایران است

 وزیر نفت گفت: انتخابات نشانه اقتدار ملت ایران و پیام سربلندی و آزادی و قدرتمندی ما به جهانیان است.

به گزارش ایسکانیوز، بیژن نامدار زنگنه روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران افزود: ان شاءالله با حضور حداکثری مردم، این سربلندی را برای کشور به ارمغان بیاوریم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران عمیق ترین مردمسالاری را در منطقه تجربه می کند، اظهار داشت: این دستاورد بزرگ امام، رهبری و ملت بزرگ ایران است.
زنگنه افزود: امروز برای ملت ایران روز بزرگی است، زیرا نه تنها رییس جمهوری خود را انتخاب می کند بلکه مرحله دیگری از توسعه سیاسی خود را رقم می زند.
وی افزود: ما در انتخابات نشان دادیم که یک مرحله بالاتری از توسعه سیاسی را بدست می آوریم.
وزیر نفت با بیان این که توسعه سیاسی و دمکراسی چیزی نیست که یک شبه آن را به دست آورد، گفت: ملت ایران بیش از صد سال است که برای آن تلاش می کند.
زنگنه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مردم سالاری شکل گرفته است که باید قدر آن را بدانیم.
وی همچنین تاکید کرد: هر کس که رییس جمهور شود، باید همه به وی کمک کنند زیرا رییس جمهور همه ملت ایران است.
وزیر نفت با تاکید بر آزادی و رعایت حقوق اساسی مردم گفت: باید با دوستی و برادری این حقوق ملت را جلو ببریم و از این رو وقتی یک فرد رییس جمهوری می شود باید همه وی فرد کمک کنیم تا آن فرد موفق شود.
زنگنه تاکید کرد: نباید مثل چهار سال گذشته که یک نفر رییس جمهور شد و دیگران تلاش کردند وی را زمین بزنند، تکرار شود؛ این روش ناجوانمردانه ای است.
وی افزود: صندوق رای محل پایان مخاصمات است و حالا برای توسعه کشور باید رفاقت ها آغاز شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که امروز با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر کشور آرای خود را به صندوق های رای می اندازند .
در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار می توانند در انتخابات شرکت می کنند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 779168

وب گردی

وب گردی