سفیر ایران در روسیه: انتخابات جشن همبستگی ایرانیان است

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز جمعه پس از رای دادن در صندوق شماره یک دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسکو، گفت: انتخابات امروز جشنی بزرگ و برای ایرانیان عزیز نماد همبستگی و اقتدار ملی است.

به گزارش ایسکانیوز، وی با توجه به استقبال گسترده ایرانیان مقیم پایتخت روسیه از رای گیری، پیش‌بینی کرد این دوره آمار رای‌دهدگان مقیم مسکو به صورت چشمگیری بیش از ادوار قبل خواهد بود.
سنایی تاکید کرد: انتخابات در ایران نمایش مردم‌سالاری ملت ایران و تضمین کننده آینده روشن و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: تمهیدات ویژه ای تدارک دیده شده تا هموطنان مقیم به رای دادن تشویق شوند و به بهترین نحو و بیشترین شمار شرکت کنند که در برگیرنده اطلاع رسانی فراگیر و استقرار صندوق در سه شهر دیگر روسیه است.
سفیر ایران در روسیه در پایان تصریح کرد: با توجه به ارتقای سطح روابط تهران و مسکو در سال های گذشته و در نتیجه افزایش شمار دانشجویان و تجار ایرانی در روسیه و همچنین تمهیدات تدارک یافته، پیش بینی می شود استقبال گسترده تری نسبت به دوره های قبل از انتخابات صورت گیرد.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته، صندوق شماره یک در مجتمع آموزشی پیام امام (ره ) شهر مسکو پایتخت روسیه وابسته به سفارت جمهوری اسلامی در خیابان نوواتروف، شماره 4/ 11 مستقر شده است.
ایرانیان مقیم در مناطق ساحلی دریای خزر روسیه می توانند رای خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق مستقر در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر آستراخان به نشانی خیابان آدمیرا لتیسکایا، پلاک 3 بیاندازند.
همچنین یک صندوق در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه به نشانی خیابان اسپارتاکووس کایا 6 - ساختمان سووار پلازا، قرار دارد.
صندوق چهارم هم در انجمن دوستی ایران در شهر سن پترزبورگ به صورت سیار با زمان کار 11 تا 15 به وقت محلی و نشانی استقرار اولیه در خیابان لی تی نی پروسپکت شماره 60، طبقه دوم فعالیت می کند.
رای گیری براساس وقت محلی ساعت 18 (یک ساعت و 30 دقیقه منفی نسبت به ایران) است و رای دهندگان 18 سال تمام به بالا (متولدین 29/2/1379 و قبل از آن - به میلادی 18/05/2000) با شناسنامه ایران و همراه داشتن شماره کارت ملی یا گذرنامه ایرانی می توانند رای خود را به یکی از چهار صندوق اعلام شده بیاندازند.
بنا به اعلام حسن قشقاوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور، 29 اردیبهشت ماه همزمان با رای گیری در ایران، در 103 کشور و 279 شعبه، برای اخذ رای از ایرانیان مقیم خارج اقدام می شود.
معاون وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرده است که براساس تازه ترین اطلاعات قطعی شده در 132 نمایندگی شامل سفارتخانه ها و سرکنسولگری انتخابات برگزار می شود و براساس پرونده های تشکیل شده کنسولی، 2.5 میلیون هموطن در خارج حائز شرایط رای دادن هستند که البته آمار دقیقی نیست و همیشه آمار شناوری داریم.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 779204

وب گردی

وب گردی