انتخابات در پکن، گوانگجو و شانگهای یک ساعت تمدید شد

زمان برگزاری انتخابات برای اخذ رای در شهرهای پکن، گوانگجو و شانگهای چین یک ساعت تمدید شد.

به گزارش ایسکانیوز، «حسن شاه بیگ» معاون سفیر کشورمان در چین روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا یادآور شد که دلیل اتخاذ این تصمیم استقبال پرشور مردم برای شرکت در انتخابات بود تا همه بتوانند در این رویداد مهم سیاسی مشارکت داشته باشند.
وی گفت: ایرانیان مقیم چین از ساعت 8 صبح به وقت محلی (4:30 دقیقه صبح به وقت تهران) به پای صندوق های رای مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و سرکنسولگری کشورمان در شهر گوانگجو و شانگهای رفتند اما به دلیل استقبال بیش از حد مردم، زمان رای گیری تا ساعت 19 امشب به وقت محلی تمدید شد .
معاون سفیر کشورمان در چین همچنین از ایرانیان مقیم در چین خواست تا بر اساس زمان بندی اعلام شده خود را به محل اخذ رای رسانده و آرای خود را به صندوق بیاندازند.
شاه بیگ در خصوص منطقه هنگ کنگ نیز گفت که این منطقه طبق زمان بندی اعلام شده راس ساعت 18 به وقت محلی کار رای گیری را به پایان خواهد رساند.
پیشتر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی نیز اعلام کرده بود زمان برگزاری انتخابات در این کشور 2 ساعت تمدید شده است.
گفتنی است، ایرانیان مقیم در کشورهای شرق آسیا از جمله چین، کره جنوبی و ژاپن به دلیل اختلاف ساعت، امروز بین 3 الی 4 ساعت و نیم زودتر از آغاز ساعت اخذ رای در ایران به پای صندوق های رای رفتند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 102 کشور و 310 شعبه برگزار می شود .در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سید ابراهیم رئیسی،حسن روحانی و سیدمصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت می پردازند.
56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد 1 میلیون و 350 هزارو 294 نفر رأی اولی هستند.
در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، در نخستین جمعه بعد از روز مرحله اول انتخابات، دور دوم برگزار خواهد شد.

303/300

کد خبر: 779206

وب گردی

وب گردی