وزیر علوم: حضور حداکثری در انتخابات بیانگر دموکراسی واقعی در کشور است

وزیر علوم صبح امروز با حضور در دانشگاه امیرکبیر رای خود را به صندوق انداخت و از همه مردم بخصوص جامعه دانشگاهی کشور خواست پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی با اعلام این مطلب اظهار کرد:‌ انتخاب رئیس جمهور که رئیس قوه مجریه و شخصیت اول اجرایی کشور است برای اداره امور کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برنامه‌های توسعه‌ای کشور و ادامه راه پیشرفت به این موضوع بستگی دارد که مسئول اجرایی آن آگاه و مصلح به امور اجرایی کشور باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که زمام امور اجرایی کشور را به دست بگیرد باید سابقه مدیریتی قوی در عرصه‌های مختلف نظام داشته باشد و بتواند کابینه را به خوبی اداره کند و اولویت‌های توسعه‌ای کشور را مد نظر داشته باشد.

وزیر علوم همچنین تعامل بین‌المللی را از دیگر ویژگی‌های رئیس امور اجرایی کشور دانست و اظهار کرد: رئیس جمهور باید با تعامل موثر بین‌المللی نقش موثری را در دنیا داشته باشد و از سویی دیگر هم در داخل کشور نیز فضایی را ایجاد کند که مردم در آرامش، امنیت و نشاط زندگی کنند.

دکتر فرهادی در پایان بر حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: حضور حداکثری مردم بیانگر این است که مردم‌سالاری دینی یا همان دموکراسی به معنای واقعی در کشور اعمال می‌شود و لازم است دانشگاهیان نیز به عنوان قشر روشنفکر، آگاه و مصلح جامعه با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب فردی که بتواند کشور را به درستی و هوشمندانه اداره کند نقش موثری داشته باشند.

کد خبر: 779240

وب گردی

وب گردی