اختلافات در هیات مخالفان در ژنو بالا گرفت

یک منبع در هیات مخالفان سوری در مذاکرات ژنو اعلام کرد که اختلافات در داخل این هیات بالا گرفته و به حد انفجار رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، این منبع اظهار داشت: اختلافات به وجود آمده در داخل هیات مخالفان در ژنو دلایل متعددی دارد که مهم‌ترینش این است که هیات مذکور تنها توسط سه نفر اداره می‌شود و مابقی اعضا نقشی نمادین دارند، همچنین در مورد امکان پیوستن دو هیات مخالفان مورد حمایت قاهره و مسکو جهت تشکیل هیاتی یکپارچه نیز اختلافاتی وجود دارد و اعتراض شدید رهبران هیات را در پی داشته است.

منبع مذکور افزود: با وجود تلاش‌ها برای سامان دادن ظاهری به امور و برگزاری آخرین روز از مذاکرات ژنو شش با حضور کامل اعضای هیات مخالفان اما اختلافات در این هیات همچنان ادامه دارند و احتمالا نشست با حضور ناقص اعضای هیات مخالفان برگزار می‌شود.

نصر الحریری، رئیس هیات مخالفان سوری درمذاکرات ژنو در کنفرانسی مطبوعاتی در این شهر از بررسی مساله انتقال سیاسی در سوریه با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه خبر داد.

کارشناسانی از دفتر دی میستورا نیز روز پنج‌شنبه در دیدار با کارشناسان وابسته به هیات مخالفان سوری به بحث و بررسی مسایل ویژه مربوط به قانون اساسی جدید سوریه پرداختند.

الحریری افزود: هیات مخالفان گزارش‌هایی از شرایط انسانی در سوریه با تمرکز بر پرونده بازداشت‌شدگان را به دی میستورا ارئه کردند. مساله چگونگی انجام گذار سیاسی و برخی امور فنی دیگر بررسی شد و در جلسه مذاکرات روز پنج‌شنبه بر روی اقدامات قانون اساسی و قانونی که به گذار سیاسی کمک می‌کنند،‌ تمرکز شد.

الحریری ادامه داد: هیات مخالفان امروز (جمعه) دو یادداشت درباره آنچه "نقش تخریبی ایران در سوریه"‌ خوانده می‌شود و نیز مساله زندانیان ارائه خواهد کرد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 779256

وب گردی

وب گردی